Bebisens "varningssignaler"
Hej alla!
Eftersom jag är förstagångsförälder och har noll koll, tänkte jag fråga er alla :)
Min lille 3 månaders sover med oss från efternatten och till morgonen, och här kommer min fundering. Vår lille solstråle vaknar 0,2 sekunder efter att jag gått ur sängen, om han inte vaknar när jag rör mig. Min fråga är nu:
fr o m när kan man smyga sig upp ur sängen för att åtminstone hinna på toan innan prinsen påkallar uppmärksamhet? Jag skulle så gärna vilja hinna göra iordning hans käk innan jag hämtar honom nämligen, eftersom han vaknar och då är panikhungrig, haha! Eller kunna hinna äta frukost i någorlunda lugn och ro, och inte ståendes framför plutten (i framtiden)?
Och vet ni när den där "paniksignalen" upphör angående sovandet, alltså att man kan förflytta dem från t ex barnvagn till säng utan att han vaknar efter 10-20 minuter och undrar vad som hänt (läs vaknar och vrålar)? Jag har bara lyckats förflytta honom från säng till vagn, men då ska den rulla ganska snabbt inpå...
Och när kan de själva stoppa in nappen?
Om någon har tips kring en bra bok angående allt från tandsprickning, trots eller you-name-it , så mottages det tacksamt!