Inte barnfri den här helgen heller..... :(
Jag blir galen på min mans ex, som ständigt ljuger, manipulerar och kommer undan med det..
Ibland blir det bara för mycket!!!!
Innan semestern KRÄVDE jävulskapet att få ha dottern 4 veckor på raken. Detta innebar att vi fick ha henne HELA vår semester.
Ok, för att hon inte skulle ge sig på dottern, som hon kan göra när hon inte får som hon vill, så gick vi med på det. Det gick tre dagar sen ville dottern hem, det var ren förvaring hos mamma och hon ville vara med oss ett tag.. Sagt och gjort, vi åkte och hämtade henne över midsommar.
Vi pratade inte med dottern efter att hon åkt till mamma förrän någon vecka senare och då visade det sig att hon varit hos sin mormor hela tiden. Ytterliggare en vecka senare ringer mamman, som då fått tillbaka dottern och vill att vi ska hämta hem henne, för nu har mamman fått en kråka i näsan och var dödssjuk..... Då sa vi faktiskt nej.
Så hon lämpade över dottern på mormor igen och där stannade hon tills 2 dagar innan hon skulle hem.
Nu har vi haft henne i 4 veckor och det var dags för mamma-helg igen och då har mamman "glömt" att det gått 4 veckor, så vi fick ingen helg utan barn......
Jag blir så förbannad, men eftersom det inte är mitt barn så kan jag inte skälla ut idioten efter noter heller, tyvärr. Men ibland är det svårt att låta bli!!!!
Hur skulle du göra??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-26 22:16
Jag biter fortfarande ihop!
Ytterliggare 2 veckor har gått och det var dags för barnledig helg igen.
Den här gången kunde hon inte ta dottern för hon hade just gått upp på heltid och var heeeelt slut och orkade inte ta dottern.
Den underbara dotter går omkring med slokande axlar och undrar vad hon gjort för fel....
Det är ju ett under att människan orkar torka sig där bak! :(
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-28 14:09
Fick just veta att hon inte kommer att ta dottern under nyår heller. Med uppmaningen att vi inte fick prata skit till dottern om detta... Ursäkta, det är ju inte vi som gör sånt?!
Vi hade planer, som i och för sig var tänjbara, då vi vet hur det kan bli. :(
Hon sa också att hon inte ska ha henne någonting under december heller, för att hon ska flytta (samtidigt som hon har 3 månader på sig att göra detta) Undrar hur människan tänker??
Det värsta som bf är att vi kan inget göra mer än att ta hand om detta stackars barn som inte har en mamma som bryr sig annat än sig själv! :/