• 9barnsmamma

När började era barn att gå?

När började era barn att gå? Nyfiken! Mina barn: Nova-Li: 12 månader Alice: 9 månader (Channel & Joel vet jag tyvärr inte eftersom dem är adopterade) Samantha: 15 månader Lilly: 12 månader Johanna: 7 månader Tiffany: 13 månader Amanda: 13 månader Hoppas på måånga svar!

Amanda -94 Tiffany -96 Johanna -97 Lilly-00 Samantha -04 Joel -05 Channel -07 Alice -09 Nova-Li -10 (Elle -12 Chayenne -12)
  • Svar på tråden När började era barn att gå?
  • Akleja

Alexander tog sina första (6-7) sammanhängande steg tre dagar innan sin ett års dag. Idag, en vecka senare, kryper han helst men går ett tiotal steg själv lite då och då. Snart är det nog full fart här. :)

Alexander 100808, BF 111022
  • ELLEoClara

15 månader var min tjej.

• Kissekatten

Min dotter tog första stegen 10 dagar innan 9-månadersdagen. Vid 10 mån gick hon på "heltid".

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Tärning6

Min son tog sina första vingliga steg straxt innan han blev 1år sen när han fyllde 1så gick han

• Emma 02

Både sonen och dottern tog sina första steg när de var 9 månader.

Men sonen började att verkligen gå  när han var 10 månader
    och dottern började gå när hon var 9½ månad  

• vittra

Vår stora bytte ut krypandet helt och hållet vid 17 månader, så då började hon gå riktigt
    Lillan vet jag inte ännu men hon fyller 1 år nästa vecka och går inte ännu. Hon har precis börjat ställa sig upp utan stöd så möjligtvis tar hon första steget inom någon vecka men tvivlar starkt på att hon kommer gå ordentligt än på ett bra tag!

Märkligt ändå för hon har varit mycket tidigare i sin övriga utveckling än vad storasyster var, tidigare än medel på allt hittills. Men mina barn gillar att krypa, helt klart

• emelyl

9,5mån var min son (han är 10mån idag)! :) Så vi har haft två veckor med jagande här hemma - han är lite snabb så trillar ibland. Men han blir bättre o bättre för varje dag. Han har från ca 6mån velat gå när man håller i honom. O vid ca 7-8mån började han gå längs med o mellan oss. :)

• TessaS

Han var 9,5 månad.
    Han kröp aldrig utan började gå direkt... krypandet kom senare...

Kunde inte bli mer lägligt, för det var precis när jag började jobba och min man blev föräldrarledig. Han var helt slut på kvällarna efter att ha jagat runt vild och lycklig kille

Svar på tråden När började era barn att gå?