• Carina 70

Dålig barnfärsäkring

Hej!
    Jag vill varna er för Skandias barnförsäkring.
    Jag tecknade den för 7 år sedan för min dotter. Har den även för min son som är 9 år......

När hon råkade ut fören olycka i våras och blev av med fingertopp+nagel (benpipan syntes....!) på höger långfinger så fick jag INTE tillbaka alla pengar för emballagematerial.

Eftersom fingret blev smutsigt på skolan och de var stor infektionsrisk så skulle fingret rengöras och emballagematerial bytas 1-2 ggr per dag.
    Hon behövde en sk. fingertuta på fingret eftersom de skadade fingret hela tiden 'stötte' i vid aktiviteter. Jag begärde 1700 kronor (som jag hade kvitto på!!!!) och fick till svar att jag skulle få 300 kronor.
    Fruktansvärt dåligt tycker jag!!!!!!
    Ska inte försäkringen hjälpa när man råkar ut för en olycka??

• Svar på tråden Dålig barnfärsäkring
  • SilverLadyG

Men då kommer det frågor om självrisk. Varför tror du annars dessa försäkringsbolag har självrisk? Jo eftersom då slipper de hålla på med så små summor. Försäkringar är bra för större olyckor men inte för mindre. Försäkringsbolag lever på våra pengar men betala vill de helst inte.

• MammaTillGuldklimpar

Jag rekommenderar TryggaBarn hos TryggHansa! När min dotter fick diabetes ringde vi in och utan att begära tex läkarintyg betalade de ut 1000 kr första dygnet och sedan 400 kr per dygn de tre veckor vi va inskrivna. När vi sen hade våra intyg fick vi starta ett överförmyndarspärrat konto där de satte in 187 000 kr till dottern som öppnas när hon blir 18 år. De var väldigt snabba med allt och trevliga atr ha att göra med!

Svar på tråden Dålig barnfärsäkring