• JoWiAn

ni som tagit trombyl

Är en av dom som får upprepade MF. Har nu fått trombyl.

Hur har det gått för er som fått trombyl som behandling mot upprepade MF?   

• Svar på tråden ni som tagit trombyl
  • Kakmonster

Har fyra MA i bagaget. Har ätit Trombyl från plus till v 36+0 två ggr nu. Bebis första gången och är nu i v 38 med nästa!

• JoWiAn
    Kakmonster skrev 2011-08-09 17:26:45 följande:
    Har fyra MA i bagaget. Har ätit Trombyl från plus till v 36+0 två ggr nu. Bebis första gången och är nu i v 38 med nästa!

Känns skönt att höra! Jag har 3 tidiga MF bakom mig. Alla inom 9 mån.... Blir lätt gravid, men tydligen svårt att behålla. Vi har en son sen tidigare och då gick det bra direkt.

Jag skulle börja med Trombylen direkt. 
  • Kakmonster
    JoWiAn skrev 2011-08-09 17:29:52 följande:
    Känns skönt att höra! Jag har 3 tidiga MF bakom mig. Alla inom 9 mån.... Blir lätt gravid, men tydligen svårt att behålla. Vi har en son sen tidigare och då gick det bra direkt.

Du har inte fått Progesteron-vagitorer då? Det är gulkroppshormon som hjälper embryot att överleva om kroppen inte kan klara det själv. Jag fick det i kombination med Trombyl. Två vaggisar/dag fram till v 10-12.
  • JoWiAn
    Kakmonster skrev 2011-08-09 20:03:22 följande:
    Du har inte fått Progesteron-vagitorer då? Det är gulkroppshormon som hjälper embryot att överleva om kroppen inte kan klara det själv. Jag fick det i kombination med Trombyl. Två vaggisar/dag fram till v 10-12.
    Nä det fick jag inte.... Frågade om det. Men läkaren sa att det är mycket ovanigt att de är problemet... Men jag har själv köpt progesteronkräm som jag tänkte börja med när jag plusar. Brukar plussa några dagar innan BIM.
  • snigelkatt

Har haft 6 MF/MA sedan 2007, och denna graviditet tar jag trombyl, och har kommit till v 19 än sålänge
    Ska ta dem till v 34.
    Tog även progesteron fram till v 13, 3 ggr/dag vid denna graviditet.

• Astrid83
    JoWiAn skrev 2011-08-09 17:29:52 följande:

Hade samma upplevelse som du. Först en son utan problem, sen tre tidiga MF/MA, sen gravid och intag av trombyl som resulterade i en liten dotter. Har ju egentligen inget som bevisar att det var tack vare trombylen, men kanske var den avgörande Lycka till!
  • Bling1975

För mig räckte det inte med Trombyl, vi kom dock lite längre än tidigare när jag la till det. Mina första två missfall var i v 7 och det tredje med trombyl blev ett MA i v 10 efter att vi hade sett hjärtat slå.

Nu har jag progesteron, trombyl, clexane (fragmin), prednisolon, Intralipider och har även fått annan behandling för immunologiska orsaker. Är bara i v 5+5 men hoppas.

Stitch längtar efter Lilo
  • Vilaa

Åt trombyl senast jag var gravid, gick flera veckor längre än dom andra missfallen men slutade ändå i MA i vecka 15. Nu är jag gravid igen och äter trombyl och progestron. Hoppas det ska hålla sig kvar.

• Jag är bara jag

Än har det inte gått,men jag har ju svårt att bli gravid från första början och blir det sällan också så jag har bara testat det typ 2 graviditeter. Har Innohep hemma jag ska ta nästa gång.

• Ruby01

Efter fyra missfall fick jag en pojke då jag åt trombyl från vecka 7, men sedan har jag fått missfall efter det, trots att jag åt trombyl, men jag vill inte skrämma upp dig, för ibland kan jag få för mig att psyket gör mer än vad man tror, och att då jag kanske trodde mer på det första gången, att det var därför det gick bra då? Jag vet inte, eller så är det helt andra saker som styr. Man ska ju inte lägga all last på sig själv, om det eg är saker som inte alls går att påverka! Men ge inte upp!

• timoa

bara läst TS.
    var gravid 3ggr under 2010, fick 2st MA (v8) samt 1st MF (v5)
    blev gravid i jan2011, fick trombyl för första gången-är nu i v39
    lycka till!
    (ska tillägga att jag har en son på 2,5år, där jag inte hade fått några MF innan & därför ej heller åt trombyl)

• JoWiAn

Idag har vi varit på VUL i v 6+3 En liten liten krabbat på 6,3 mm med ett litet pickande hjärta!

Svar på tråden ni som tagit trombyl