• sillyname

snälla , någon som kan hjälpa mig??

våran dotter är 4 veckor idag.
    och hon sen ca tre veckor tillbaka har hon fått magknip..
    helammade henne tills för ca 2 veckor sen då hon inte alls verkar bli mätt på mig.
    så nu ammar jag o sen ger jag henne ersättning de sista.
    hon har fått minifom , semperdroppar, lemolac

men när vi använde lemolac , så började hon spy som en tok!
    har setat o läst o så är de många som säger att deras små har börjat spy som en tok av lemolac och andra har sagt att de är minifomen som gör de..  så nu har vi tagit bort båda , men hennes magknip är fortfartande kvar o hon bajsar inte alls lika ofta som förr, nu kanske 1 ggn om dagen.. å de är löst , men samtidigt inte..kornigt å så..

så nu får hon bröstmjölk, NAN pro 1 o semper droppar..

är det farligt å ge lemolac nångång ibland bara?
    vilken ersättning är bäst mot magknip?
    å som inte gör att hon spyr som en tok ?

• Svar på tråden snälla , någon som kan hjälpa mig??
  • moruppgren

Lemolac ska vara lättsmält, jag vet inte om den funkar på kolik/magknip.
    Jag har hört att NAN är bättre än Semper vid magknip. Vet själv inte då jag ammade under min dotters kolik tid.
    Jag körde på minifom, det blev bättre men jag fik öka till 18 droppar på henne. (min mor hade fått gjort så på alla mina syskon och mig). Jag sa inget till BVC, men enligt min mamma så sa hon att det var på BVCs inrådan hon höjt antalet droppar.

Hur är din mjölk? Verkar hon inte bli mätt på dig? Kanske din mjölk är lite för tunn.. det problemet hade jag. Jag fick pumpa ur innan jag ammade. Då mjölken blev lite fetare mådde tösen lite bättre :)

Hoppas jag sa något vettigt och hoppas att det blir bättre. Magknip är jobbigt för hela familjen :(
    Kram

• sillyname
    moruppgren skrev 2011-08-08 15:51:25 följande:
    Lemolac ska vara lättsmält, jag vet inte om den funkar på kolik/magknip.
    Jag har hört att NAN är bättre än Semper vid magknip. Vet själv inte då jag ammade under min dotters kolik tid.
    Jag körde på minifom, det blev bättre men jag fik öka till 18 droppar på henne. (min mor hade fått gjort så på alla mina syskon och mig). Jag sa inget till BVC, men enligt min mamma så sa hon att det var på BVCs inrådan hon höjt antalet droppar.

Hur är din mjölk? Verkar hon inte bli mätt på dig? Kanske din mjölk är lite för tunn.. det problemet hade jag. Jag fick pumpa ur innan jag ammade. Då mjölken blev lite fetare mådde tösen lite bättre :)

Hoppas jag sa något vettigt och hoppas att det blir bättre. Magknip är jobbigt för hela familjen :(
    Kram
    okej!  ja de verkar som den är tunn!  jo men vi ökade till 20 droppar.. men hon spydde som tok.. men vet ej om det var lemolacen eller minifomen.. jo men nu har vi nan.. men hon har fortfarande magknip
  • maddisen m 3

kan vara att hon har mjölkallergi då vanlig ersättning e gjord på mjölk
    bägge mina har varit det när de var mindre
    och tösen fick pepti junior och pågen fick neocate

• moruppgren

Vad tråkigt.. och jobbigt för er. En matsked matolja i ersättningen/vällingen också hjälpa/lindra vid magknip. Det hjälpte liiiiiite på min tös, har det fortfarande idag då hon har ganska känslig mage.

Sen kan det ta upp till en månad med magdropparna innan bakterierna lagt sig 'tillrätta' i tarmen. Hur länge har ni haft dom?

Tänker på er och hoppas det blir bra!

• sillyname
    moruppgren skrev 2011-08-08 17:42:29 följande:
    Vad tråkigt.. och jobbigt för er. En matsked matolja i ersättningen/vällingen också hjälpa/lindra vid magknip. Det hjälpte liiiiiite på min tös, har det fortfarande idag då hon har ganska känslig mage.

Sen kan det ta upp till en månad med magdropparna innan bakterierna lagt sig 'tillrätta' i tarmen. Hur länge har ni haft dom?

Tänker på er och hoppas det blir bra!
    jo jag började i förrgår lägga i en tesked rapsolja i hennes ersättning..
    hm kanske 2 veckor?
  • sillyname
    maddisen m 3 skrev 2011-08-08 17:38:50 följande:
    kan vara att hon har mjölkallergi då vanlig ersättning e gjord på mjölk
    bägge mina har varit det när de var mindre
    och tösen fick pepti junior och pågen fick neocate
    var på bvc idag, o pratade om hennes "problem"
    men hon sa ingenting om ev mjölkallergi..
  • moruppgren

Prata med BVC om mjölk, kanske värt att göra ett försök utan.
    Hoppas det löser sig!

Svar på tråden snälla , någon som kan hjälpa mig??