• Flutterby

VAD är detta? Disney "bilbarnstol" hos Jysk!

Fick veckans reklamtidning från Jysk idag o bläddrade i den och ser det här: http://minreklame.ipapercms.dk/JYSK/SE/4_15034_74a62d9c0b55e233c33a2fbd9a72f5ab/

Längst ned på uppslaget, en "bilbarnstol" från Disney.  Inte kan det vara en riktig? Den ser ju fullkomligt livsfarlig ut, inget fempunktsbälte och man bara krokar fast den på bilryggstödet? Är det en dockstol? Den finns inte med på hemsidan, bara i bladet.   

• Svar på tråden VAD är detta? Disney "bilbarnstol" hos Jysk!
  • soda

Det är en felskrivning, det är en rese matstol och inget annat!

Man får hoppas att de går ut med ny information utifall någon faktiskt tror att det är OK att använda den som bilstol!

• Pysselmusen

Det ser ju mer ut som en som man krokar fast på en vanlig stol. Dom måste ju ha skrivit fel.
    Inget som man ska ha i bilen i alla fall.

• Flutterby
    soda skrev 2011-08-08 12:19:11 följande:
    Det är en felskrivning, det är en rese matstol och inget annat!

Man får hoppas att de går ut med ny information utifall någon faktiskt tror att det är OK att använda den som bilstol!

Ja, det tänkte jag också nu, när jag kollade igen. Jag hoppas också att ingen blir "lurad".
  • Flutterby

Jag ringde faktiskt upp Jysk nu och tjejen jag pratade med höll med om att det blivit fel text och att detta absolut inte är en bilbarnstol. Hon skulle ta upp det med de som gör reklambladet och de måste också få ut informationen till alla butiker som säljer stolen.

Känns som om man gjort dagens "goda gärning" nu.  Inte för att jag tror att särskilt många skulle använda den i bilen, men man vet ju aldrig... 

• Flutterby

Nu är texten ändrad i nätversionen av bladet i alla fall. Kanske har det kommit ut info till butikerna också.

Svar på tråden VAD är detta? Disney "bilbarnstol" hos Jysk!