• 3 barns mamma84

Någon som vet vad detta kan vara ?

Bild nr 2 nu på kvällen ser den ut såhär och det gör så ont så jag planerar att ta panodil av smärtan jag har som sprider sig allt mer uppåt.

Denna bild är tagen i morse då såg den ut såhär ca 4-5 cm bred enligt sambon

Jag bor på landet och här finns massa mygg + getingar överallt + hästbromsar som man undviker så mkt man kan för dom biter till.
    Men iaf så 2 dagar sen blev jag iaf biten vet inte om det var mygga men det är det jag innan misstänkte nämligen så det kliade som in i och kliade dom 2 dagar men igår kom gul var ut vätska och det kliade såklart.
    Igår var det en liten minimal cirekel men idag har det bara blivit värre i morse var den mins 4-5 cm i omkrets enligt sambon men nu på kvällen är den dubbel så stor ca 7-8-9 cm bredare ..
    Det gör ont kliar inte längre utan det verker och kommer allt mer upp mot axeln och verker och gör så ont.
    Det är ömt och kännsligt och varmt och svullet.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Någon som vet vad detta kan vara ?
  • peaches101

Getingstick! Hade precis sådär när jag fick det. Fast mitt blev blålila efter några dagar och kändes som ett blåmärke, sen gick det bort Glad

• 3 barns mamma84
    peaches101 skrev 2011-08-03 22:20:21 följande:
    Getingstick! Hade precis sådär när jag fick det. Fast mitt blev blålila efter några dagar och kändes som ett blåmärke, sen gick det bort Glad
    Oh blåmärke ?? fy men hur känndes det gjorde det ont då ?
  • angelicaan

Ja, ett stick av nåt slag. De brukar rekommendera allergitabletter m antihistamin om man reagerar på bett :)

• peaches101
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-03 22:21:47 följande:
    Oh blåmärke ?? fy men hur känndes det gjorde det ont då ?
    Ja det gjorde jätteont! Blev stucken på natten när jag sov och vaknade och började gråta. Men smörj på lite Xylocain-salva på det, det gjorde jag och det hjälpte jättemycket. Finns på apoteket om du inte har hemma Glad
  • 3 barns mamma84
    angelicaan skrev 2011-08-03 22:22:28 följande:
    Ja, ett stick av nåt slag. De brukar rekommendera allergitabletter m antihistamin om man reagerar på bett :)

Okej ja för jag har inte fått så här innan så detta var helt nytt
  • 3 barns mamma84
    peaches101 skrev 2011-08-03 22:23:18 följande:
    Ja det gjorde jätteont! Blev stucken på natten när jag sov och vaknade och började gråta. Men smörj på lite Xylocain-salva på det, det gjorde jag och det hjälpte jättemycket. Finns på apoteket om du inte har hemma Glad

Då blir det att köpa då  ska ringa läkaren i morgon och få tid till honom och se vad han säger.
    Jag bor i dk så jag vet inet vad det är för salvor här nämligen. 
  • angelicaan

Skumt! En kompis får jämt så där (tom av ynkliga mygg). O en kompis mormor gav då tipset att ta antihistamin i förebyggande om man skulle ut o tex fiska, där det finns mkt kusar (hon är också hyperkänslig mot bett).

Svar på tråden Någon som vet vad detta kan vara ?