• suris01

Jag är 19 år och känner mig så föråldrad

När jag var 17 år så träffade jag en kille som var 10 år äldre och vi är tillsammans än idag.
    I början kände jag mig så ung och som en oskyldig flicka, och han var äldre och gav mig en beskyddande känsla.
    Jag tänkte att om jag är tillsammans med någon äldre så kommer han inte titta på andra tjejer, och killen kommer vara nöjd med förhållandet, sexet kommer vara bra osv.

Men så vart det inte, och han gillar och titta på yngre tjejer än mig. Han gillar dom som är 15 år mest för han säger att det var då han slutade skolan (han gick aldrig gymnasium) och det är så antagligen han minns dom. 15 åriga flickor som är finast.

Nu har vi varit tillsammans i över 2 år och jag har en stark åldersnojja och är 19 år. Jag ser hur han tittar på dom unga tjejerna som är kortare än mig och oftast väljer han att titta på dom som är smalare än mig.
    Jag känner mig så föråldrad och det var inte såhär det skulle vara :( Hur ska jag hantera allting?

Jag har berättat för honom hur jag känner men han frågar mig om jag ska hålla på såhär också när jag är ännu äldre och han laddar ner porr på 18 åringar? För ja kommer bli äldre och äldre nu hela tiden.

Mina jämnåriga skriver på facebook att dom känner att deras liv bara har börjat, nu är dom myndiga och kan göra vad dom vill. Men den bittra sanningen är den att livet slutar vid 18-19 och du blir mindre intressant. För vad jag har förstått så gillar män unga tjejer som är korta. Dom är mest attraktiva? Jag har en 10 år äldre pojkvän och han nöjer sig inte med mig verkar det som. Är dom bästa åren förbi redan tror ni? 

Det finns nog inget lika underbart för en man som att titta o drömma om 15 åriga tjejer. Såna som inte är färdigväxta. Dom måste vara vackrast och jag är redan gammal, eller hur? :(                      

Skulle uppskattat lite tröst.  

• Svar på tråden Jag är 19 år och känner mig så föråldrad
  • Serenity2011

Har då aldrig hört att män föredrar korta smala 15åringar.
    Har aldrig träffat en kille som föredrar en viss åldersgrupp före en annan.
    Tycker inte din kille verkar vara så bra för dig och ditt självförstroende. Jag tror han har problem som går helt ut på dig och påverkar dig väldigt väldigt negativt. Det finns miljontals män där ute som skulle älska och behandla dig som en prinsessa och på köpet INTE vara besatt av 15 åriga flickor.

• Serenity2011
    suris01 skrev 2011-08-03 19:14:28 följande:
    Han och jag har en dotter tillsammans så jag ska ge honom en till chans :/
    Undrar hur han kommer känna när er dotter blir 15 år och män tittar på henne och blir kåta? Har du frågar honom om det? Det är inte okej!!!
    Nääää alltså att tända på 15åringar är på gränsen till pedofili kanske för en man som är mycket äldre.
  • Smurfidodel

Hur kan man älska någon som funderar på om han är pedofil? Som någon sa.. tänk när din dotter är ett par år äldre.. kommer han tända på hennes vänner då? Tycker du verkligen att det låter som en normal person att leva med.. Det tycker inte jag.

• duvetmia
    suris01 skrev 2011-08-03 19:26:04 följande:

Jag tycker samma om mig.

Jag är den typen att jag låter min pojkvän att titta på porr. Och jag mår bättre av när han tittar på vuxna än när han laddar ner 15 åringar.

Jag tillhör ju dom som är vuxna och jag kan efterlikna dom, jag kan färga håret och prata som dom osv.
    Men om han gillar 15 åringar som inte har växt klart så är det ganska kört och jag kan inte hjälpa honom. Jag kan ju inte krympa mig.

Endå gillar han att kolla mer på 15 åringar och runka till dom än till vuxna :/

Han skyller ifrån sig att det inte är olagligt, för det är 15 åringar som leker med webcam och visar allt och lägger ut på internet. Det är inte olagligt :/ Men det vore roligare om han tyckte att mina ålders var roligast att surfa på.          
    Men det ÄR olagligt! Det klassas som barnporr om tjejerna är under 18!

Jag är också 19 och har en 10 år äldre pojkvän (vi träffades också för 2 år sedan!) och han kollar inte efter yngre tjejer. Det var knappt så att han ville vara med mig (och jag honom) när vi träffades eftersom det var så stor åldersskillnad (sen blev det som det blev eftersom vi blev kära)! Du borde sluta fokusera på åldern och istället hitta en kille som älskar dig för dig!  
  • Serenity2011
    duvetmia skrev 2011-08-03 20:13:49 följande:
    Men det ÄR olagligt! Det klassas som barnporr om tjejerna är under 18!

Jag är också 19 och har en 10 år äldre pojkvän (vi träffades också för 2 år sedan!) och han kollar inte efter yngre tjejer. Det var knappt så att han ville vara med mig (och jag honom) när vi träffades eftersom det var så stor åldersskillnad (sen blev det som det blev eftersom vi blev kära)! Du borde sluta fokusera på åldern och istället hitta en kille som älskar dig för dig!  
    Min kille är nästan 14 år äldre än mig och han tittar inte heller på yngre tjejer. Jag är 21, vi träffades när jag var 18. Du ts måste förstå att det inte är normalt och att du själv är väldigt ung absolut inte föråldrad! Han har problem.
  • sockerbecca
    suris01 skrev 2011-08-03 19:14:28 följande:
    Han och jag har en dotter tillsammans så jag ska ge honom en till chans :/
    Han kommer alltid att vara far till er dotter, men det har faktiskt inte så mycket att göra med om ni har ett förhållande eller inte. Så länge ni båda tar hand om ert barn och kan kommunicera kan hon få det minst lika bra (om inte bättre) om föräldrarna separerar och därigenom börjar må bättre själva.

Jag säger inte att du ska lämna honom nödvändigtvis, jag tycker bara att det beslutet ska du ta helt utifrån dina egna känslor och din önskan om hur framtiden ser ut. Inte baserad på tron om att en olycklig mamma som är ihop med en pappa är bättre för ett barn än ett separerat, lyckligt föräldrapar.
  • Ramborg

Han ser inget fel i att vara pedofil?

Och du tycker han förtjänar en chans?

Herregud.

• Fru Sveden

Shit vilken snedvrigen världsbild du har.

Jag hade ju inte direkt velat ha min dotter i närheten av en pedofil. Vad händer om han om några år ger sig på henne? 

• suris01
    Ramborg skrev 2011-08-03 22:12:32 följande:
    Han ser inget fel i att vara pedofil?

Och du tycker han förtjänar en chans?

Herregud.
    Han säger att så länge det är fantasier om barn så är det ingen fara. Han säger att alla har fantasier.
    Det finns massa communityn och annat som stödjer pedofiler och det sägs att det är en sexuell läggning som vilken annan läggning som helst och det är inget fel i att vara det.

Bara för att man är pedofil ger man sig inte på folk. Dom är människor med fantasier att dom har samlag med barn, men min kille säger att han aldrig skulle gjort ett övergrepp. Aldrig aldrig. Och jag tror honom.
  • suris01
    Fru Sveden skrev 2011-08-03 23:12:57 följande:
    Shit vilken snedvrigen världsbild du har.

Jag hade ju inte direkt velat ha min dotter i närheten av en pedofil. Vad händer om han om några år ger sig på henne? 
    Man får en snedvriden världsbild när man är med en pedofil och inte gör slut med honom :(
    Jag tror mer och mer att han är pedofil.

Som sagt bara för att man är pedofil ger man sig inte på folk.

Är det okej att ha fantasier om barn så länge man inte lever ut dom?
    Jag vill inte prata om övergrepp. Det är inte samma sak som jag pratar om. Om övergreppen är det enda hemska med pedofiler så är dom flesta pedofiler helt ofarliga. Dom har bara fantasier.

Finns det något hemskt med folk som har fantasier om barn? Jag önskar att jag kom på något o sen berättar jag det för killen ,med jag gör inte det. Ingen kommer till skada :/

Han verkar ha rätt :/ Det är inget fel i att ha fantasier om barn :/ eller kommer någon på något som jag kan svara honom för att knäcka det påståendet?
  • Sandja

Är du på riktigt ts ? Hur fan kan du fortsätta vara tillsammans med honom?

• Welma

Din kille är hebefil, vilket inte är det normala för vuxna män.

Sen är det väl ändå inte så mycket att hänga i julgranen, en snart 30-årig man utan ens gymnasieutbildning?

• Welma
    suris01 skrev 2011-08-03 18:15:06 följande:
    Alla män suktar på 15 åringar men dom säger inte det.

Dom är så unga och har inte en enda rynka, dom har len hud och är  korta fortfarande och när dom leker i lekplatsen klättar dom snabbt och smidigt på klätterställningar så som en vuxen aldrig skulle kunnat. Vi andra är så stora och vuxna och klumpiga.

Det känns surt att ha dom åren bakom sig :(     
    Okej, nu börjar jag fundera på om din kille inte är pedofil också. Leka på lekplatsen och klättra på klätterställningar? 15-åringar gör inte sådant.

Det är lika bra att lämna snubben nu.
  • Welma
    suris01 skrev 2011-08-03 19:34:33 följande:
    Han har sagt att han undrar om han själv är pedofil och han ser inget fel i det.

Det finns massa föreningar för pedofiler på internet där dom skriver att det är inget fel att vara det så länge det bara är fantasier och att man måste acceptera folk som dom är.

Jag tycker att sånt är äckligt och han borde skämmas men han tycker inte det.       
    Har han funderingar på att utöva sin sexuella läggning på någon, ert barn kanske?
  • Sandja
    Welma skrev 2011-08-04 10:21:31 följande:
    Har han funderingar på att utöva sin sexuella läggning på någon, ert barn kanske?

• LillaLady

men asså.. Har du träffat någon 15åring i dagens läge som klättrar i klätterställning och som INTE är klumpig? Har toffsar i håret och färglada kläder. Min bild jag får utav det du beskriver är inte 15åringar utan 5åringar...

Dum spiro, spero
  • LillaLady

förövrigt så är väl ändå 15åriga tjejer nästan färdigväxta på längden? Den stannar väl av när vi kommer in i puberteten?

Dum spiro, spero
  • sockerbecca
    suris01 skrev 2011-08-04 09:41:48 följande:
    Man får en snedvriden världsbild när man är med en pedofil och inte gör slut med honom :(
    Jag tror mer och mer att han är pedofil.

Som sagt bara för att man är pedofil ger man sig inte på folk.

Är det okej att ha fantasier om barn så länge man inte lever ut dom?
    Jag vill inte prata om övergrepp. Det är inte samma sak som jag pratar om. Om övergreppen är det enda hemska med pedofiler så är dom flesta pedofiler helt ofarliga. Dom har bara fantasier.

Finns det något hemskt med folk som har fantasier om barn? Jag önskar att jag kom på något o sen berättar jag det för killen ,med jag gör inte det. Ingen kommer till skada :/

Han verkar ha rätt :/ Det är inget fel i att ha fantasier om barn :/ eller kommer någon på något som jag kan svara honom för att knäcka det påståendet?
    Det finns många fördomar om pedofiler. Man kan självklart vara det utan att någonsin skada någon.

Att vara pedofil är klassat som en psykisk störning, inte en sexuell läggning. Det betyder att man är t.ex. heterosexuell + pedofil, eller homosexuell + pedofil. De flesta (alla? lite osäker) tänder inte enbart på barn utan kan och vill ha sex med vuxna, men tänder även på barn. Man kan inte påverka hur man känner eller vem man dras till. Därför är det viktigt och bra att du inte vill döma honom enbart på hans tankar. Som du säger, fantasier skadar ingen.

Det är ganska många kriterier man ska uppfylla för att få diagnosen pedofil, men det verkar ju som din pojkvän har iaf dragningar åt det hållet. Helt vanligt är det iaf inte att vilja ha sex med mjuka korta barn som klättrar smidigt i klätterställningar.
    Dessutom: din pojkvän tittar på porr med minderåriga (även om jag tror 15åringar som frivilligt visar sig skadas mindre än när det handlar om övergrepp mot 5åringar så är det ju inte okej eller lagligt).

Problemet som jag ser det är dels att han säger sårande saker till dig, och han verkar tro eller iaf hävda att "alla egentligen vill ha en 15årig tjej". Dels att han tittar på alldeles för unga tjejer och verkar tycka att det är normen. Så det är upp till dig att fundera på hur det känns för dig att ha en relation med honom.
  • Krake

Varför definierar du dig själv utifrån vilka tjejer din karl tycker är snyggast?

Ditt liv har förstås bara börjat, och är så mycket mer än vem han gillar att flukta på. 

Moster, inte monster.
  • Fru Sveden

Känns ju tryggt för ditt barn att du chansar på att han ALDRIG kommer göra något barn något. Hmmm

Antar att du (vad det låter nu) är en sån där skön morsa som hellre lever med tron att din kille inte gör ert barn något och när er dotter är typ 20år kommer det fram att han förgripit sig på henne i hur många år som helst?

Svar på tråden Jag är 19 år och känner mig så föråldrad