• mamma 10

Val av babyskydd är inte lika viktigt som val av bilstol?

När vi skulle köpa babyskydd, kollade vi efter det som dottern skulle kunna sitta längst i, som hade bäst mått, högst maxvikt osv osv....
    Nu har vi köpt bilstol och babyskyddet är lååångt ifrån urvuxet!!
    Hade jag vetat vad jag vet idag (att man "bör" byta till bilstol ganska tidigt) hade vi köpt något annat, lite billigare babyskydd. Visst, vi köpte inget värstingbabyskydd, men ganska mycket pengar la vi ut på det.
    Nu menar jag absolut inte att man kan springa iväg och köpa något gammalt, begagnat skräpskydd... MEN man behöver inte lägga krutet på babyskyddet, bättre att spara slantarna till bilstolen...

Om vi får fler barn kommer jag absolut att tänka annorlunda..

• Svar på tråden Val av babyskydd är inte lika viktigt som val av bilstol?
  • Toppen9

Eller så köper man en som jag så går den från nyfödd baby till ca 4 år acta graco duologic 2 tror jag den heter.

• mamma 10
    Toppen9 skrev 2011-07-31 19:43:39 följande:
    Eller så köper man en som jag så går den från nyfödd baby till ca 4 år acta graco duologic 2 tror jag den heter.
    Fast med tanke på att barnet förmodligen hinner växa ur en sådan stol innan de ska vändas (Åtminstone när jag tycker det är dags att vända...), skulle jag ändå satsa på ett lite billigare babyskydd och sedan köpa en rejäl bilstol som de kan sitta i ända tills det är dags att vända.
  • Finesse

Ja visst är det så. Jag visste inte heller det med dottern, men med sonen har vi hyrt från ntf och köpte sedan en större bakåtvänd stol så sonen kunde ta hi-wayen. Så med dottern spenderade vi 5500 på stolar och sonen 2000

Ebba 071228, Hampus 110225
  • 1978

En annan lösning är ju också att hyra babyskydd.  Vi betalade 750 kr för att ha det i ett halvår. Det billigaste kostade 250 för ett halvår har jag för mig.

• mamma 10
    Finesse skrev 2011-07-31 20:02:38 följande:
    Ja visst är det så. Jag visste inte heller det med dottern, men med sonen har vi hyrt från ntf och köpte sedan en större bakåtvänd stol så sonen kunde ta hi-wayen. Så med dottern spenderade vi 5500 på stolar och sonen 2000
    Synd att man inte kollade upp sånt innan!!:) Vi pratade om att hyra babyskydd, men det blev inte så.. Vi trodde hon "skulle" sitta i det mycket längre.. och nu inser jag att det är bättre att byta så snart som möjligt...
  • mamma 10
    1978 skrev 2011-07-31 20:07:30 följande:

En annan lösning är ju också att hyra babyskydd.  Vi betalade 750 kr för att ha det i ett halvår. Det billigaste kostade 250 för ett halvår har jag för mig.

Precis.. Ångrar att vi inte hyrde såhär i efterhand..
  • stor grön drake

men man vet ju aldrig...
    våran kille var stor till växten, men satt inte tillräckligt bra/stadigt för att byta till bilstol innan han var 7-8 månader, i ett annat babyskydd hade han haft det väldigt trångt och bökigt, stackarn.

Svar på tråden Val av babyskydd är inte lika viktigt som val av bilstol?