hur gammla var era
hur gammla var era barn då ni börja med potta?
hur gammla var era barn då ni börja med potta?
Bägge var runt 10 månader!
Precis nu när han fyllde 1 har vi börjat
11 mån
10 månader när vi börja med pottan, blöjfri som 2 åring.
7 månader. Nu sitter han istället på en sån liten toalettring som man sätter på riktiga toan. 13 månader är han nu. Han föredrar att bajsa på toan, men har fortfarande blöja och ibland bajsar han i den med.
Runt 6 månader
Äldsta var 2 år + 9 månader. Blöjfri dagtid samma dag .
Yngsta var 2 år + 2 månader. Torr dagtid 2 veckor senare. Snart en månad sen nu. Så skönt att ha två kalsongbarn numera .
Har erbjudit båda potta långt tidigare.....från året cirka. Storebror vägrade att överhuvudtaget provsitta (vare sig potta eller toaring) innan den dag han själv valde bort blöjan för potta. Lillebror satt lite halvt om halvt vällvilligt på den lite då och då utan något som helst resultat.
Använde aldrig potta...de använde toan.
De var 2 och 3 när de var torra dagtid....några månader efter var de torra på natten.
7 månader. Började för två veckor sen.
vi börja på alvar vid ca 10 månader hon är nu 10½ och har hitils valt att bara bajsa på pottan så får se hur det fortsätter om hon så man värkar så för nu har hon bajsat på pottan 11 dagar i rad.
har prova potten från ca 6 månader men bara då och nu och nu när ho nära sig 10 så blev det mer och nu väljer hon att bajsa på den.
Min son är sju månader och jag vill gärna börja träna. Undrar dock om jag ska lyfta över honom till pottan när han visar att han bajsar el om jag ska spontan sätta honom där? Vill ju fånga tillfället men rädd att jag "stör"... Hur gör ni?