vi som har valt att fortsätta leva med en alkoholist!
låter ju helt sjukt att man faktiskt väljer att leva med en alkoholist?? men så ser min verklighet ut......
allt började för 5 år sen..... träffade en helt underbar kille som var allt och lite till som jag alltid önskat mig. I början när vi träffades så vart det go mat och vin eller öl, inget jag tänkte på då var några onormala mängder. sen så flytta vi ihop och det var ofta en öl här och en öl där. var inget jag tänkte på då heller för jag tog gärna ett glas vin. sen har det bara blivit mer och mer och alltid fler och fler....... jag har själv sluta dricka.... kanske dricker en två gånger per år..... min man han dricker gärna varje dag..... han kan vara utan alkohol men väljer oftast att inte vara det.... jag har tjatat och gnäll och grinat och försökt få han att förstå att han har problem men icket.... han tycker det är normalt och det får han att slappna av.....
jag har gett upp mina försök att få han att sluta med ölen.... har helt enkelt valt att stanna trots att han i mina ögon missbrukar alkohol.....
han dricker mest starköl eller vin.... aldrig starksprit inte hemma iaf.....
någon fler som sitter i samma sits som jag? kanske kan stötta varann lite....