• Miss Larsson

nu har det gått 1 år utan resultat!

Idag kom mensen ännu en gång.. och nu har det gått ett år sen vi började försöka.
    Känns så himla jobbigt och tråkigt att det inte funka för våran del, när nästan alla vänner redan fått eller väntar barn!
    Hade tänkt börja testa rosenrot, vet inte om det funka?!
    men det kan ju inte skada att testa när det inte funka som det bör..
    Vill helst undvika en utredning men funka inte detta så få man väl ringa!

• Svar på tråden nu har det gått 1 år utan resultat!
  • Kivifrukt

Hej,
    Samma här, jag blev gravid på första försöket men fick tidigt missfall. Efter det har vi försökt i 12 månader. Jag har försökt med rosenrot men det har inte hjälpt mig. Skadar dock inte att försöka.

Har ni varit och blivit undersökta? Det är ganska skönt att få veta att ingenting är fel, man behöver ju inte gå vidare efter undersökningen om man inte vill

• Miss Larsson

Usch tråkigt!

Tänkte jag skulle ta och testa rosenrot iaf.. se om det kan hjälpa..
    Nej vi har inte varit det.. ska testa nån månad till sen ska vi ringa..
    Ni då?

• Kivifrukt

Ja gör det! Om inte annat kan det ha en positiv psykologisk verkan!

Vi ska få provsvar efter undersökningarna nästa vecka. Beroende på svaren får vi se hur vi gör. Är BIM -2 så hoppet lever fortfarande (som alltid vid denna tidpunkt) trots att jag inte har några grav tecken och att jag testade neg i förrgår

• Smultron på strå

Här är en till i samma sits! Har startat utredning nyligen. 

Håller med dig, Kivifrukt, det är väldigt skönt att få börja utreda. Psyket mår bättre och det känns som att man kommer en liten bit närmre.

• Kivifrukt

Vad skönt att ni har kommit igång! Har tre vänner som blev gravida så fort de fått datum klart för IVF

• Smultron på strå

Åh det lät positivt och bra. Hoppas på att det gäller oss också. ÄL för tillfället så nu är hoppet på topp igen.

• Humlan83

Vi försökte i 1 1/2 år innan vi plussade med barn nr 2. Har en dotter på 4 år (som blev till efter 3 mån försök) Har varit frustrerande månader, då vänner o familj också undrat att nåh, ska ni inte skaffa syskon nu... osv... Provade rosenrot - vilket inte hade någon verkan i mitt fall. Gick på akupunktur - fick där också många fina tips hur man med alternativa metoder kunde öka fertiliteten. Dessa tips började jag följa * minska med mjölkprodukter, lämna bort vitt mjöl och socker  *te av ringblomma, daggkåpa o rölleka dagligen  *magnesium o zink tillskott (även för mannen)  *adukiböna
    Är gravid nu (alldeles i början) o vet inte om jag blev gravid pga att jag gick på akupunktur o följde hennes tips eller om det bara var så att det var vår tur...

• Smultron på strå

Inget här, fyra dagar sen mens... Depp depp...

• Kärlekens gåva

Misströsta inte! det tog 10 år för mig... och då med IVF hjälp.. nu vill jag ha ett barn till och ger inte upp! :)

• No ordinary love

Eran säng kanske ligger på en vattenåder? Har ni flyttat plats på sängen sedan ni började försöka?
    Kan vara värt att försöka, lycka till! 

• Miss Larsson

vattenåder??
    nu är försök 13 förbi.. dax att börja på nr 14

Svar på tråden nu har det gått 1 år utan resultat!