• Toffs

stabil i nacken?

vid vilken ålder kan man generellt sett säga att bebisar blir stabila i nacken? jag vill inte använda bärsele innan dess eftesom den är lite stor, men nu börjar pojken bli så pass vaken och "med" att det vore bra att kunna ha...

tack för svar och ursäkta brist på stora bokstäver i inlägget.l

• Svar på tråden stabil i nacken?
  • dripdrop

Är ju väldigt olika. Varför inte bara prova, du märker ju direkt om det funkar eller inte.

• Toffs
    Modgun skrev 2011-07-25 14:58:13 följande:
    Vilken bärsele har du?
    har en begagnad baby björn-sele, det står visserligen att den även passar nyfödda men han är så liten att han bara vinglar omkring i den..
  • Modgun
    Toffs skrev 2011-07-26 11:14:51 följande:
    har en begagnad baby björn-sele, det står visserligen att den även passar nyfödda men han är så liten att han bara vinglar omkring i den..
    Ok. men jag hade mina barn i våran sele när de var nyfödda, och dom vinglade int eomkring. Hade ju skydd för nacken på den.
  • Lindreas
    Toffs skrev 2011-07-26 11:14:51 följande:
    Det enda du kan göra är att prova. Jag skulle nog inte sätta en nyfödd i en BabyBjörn alls, hellre en sjal där de verkligen har stöd för huvudet, det kan inte vingla omkring alls.
  • Toffs

Jo, det är det på den här med, men sitter inte så bra.. Får avvakta en vecka eller två så kanske det funkar lite bättre..:)

Svar på tråden stabil i nacken?