Känner mig helt uppgiven ang nr 2 på toa. Bajsar i byxorna..
Vår son på 3.5 år har varit torr nu i ca 3 månader. Han kan till och med gå själv på toaletten och har inte haft en kiss-olycka på flera veckor. Han är helt torr på natten oxå, det blev han nästan direkt.
Han vill inte ha blöja under några som helst omtändigheter och det vore en kränkning att tvinga honom. Men han kan inte tänka sig att bajsa på toa eller potta. Han har gjort det en gång hemma (då va han i badet och "kotten" va i princip påväg ut och vi bara satte honom över toa) Två eller tre gånger på förskolan har han bajsat på toa och en gång när vi va och hälsade på kompisar. Hemma VÄGRAR han, på semestern bajsade han inte på 5 dagar.
Han har ett ställe under vår trapp där han smyger in och gör sitt, vill helt tydligt vara ifred. Så jag har gjort iordning där med potta och visat honom hur han kan göra, men icke! Jag tror vi har försökt med allt. Jag börjar verkligen tappa tålamodet med alla bajsiga byxor, det är äckligt!
Om han bad om att få bajsa i blöja skulle jag ta det med ro, men det vägrar han oxå.
De tar det verkligen med ro på förskolan, men det känns jobbigt att de ska behöva ta hand om hans bajsiga kläder var och varannan dag..
Nån som har något bra råd eller uppmuntran till en trött mamma o pappa?