• hervor

Vad tycker SD-anhängare om Anders Breivik?

Muslimer brukar ju ibland få frågan vad de tycker om islamistisk terrorism. Eftersom alla - enligt många samhällskritiker - bör behandlas lika, kontrar jag med att fråga SD-sympatisörer hur ni ser på Anders Breivik. Kan ni förstå hatet bakom hans gärningar, även om det inte ursäktar själva gärningen? Han ville ju bara "skydda" Norge från det mångkulturella samhället och islam?
    Är det inte lite "skönt" att några framtida potentiella Sosse-ledare har raderats från jordens yta, eftersom Vänstern/ mitten inte är tillräckligt invandringskritisk?

Nej, jag skriver inte detta för att spruta skit på SD. Men får islam och muslimer ständigt höra att de ska "stå till svars" för vad extremister tycker och vad terrorister gör, borde väl detsamma gälla nu? Och Anders Breivik var INTE nazist. Han var kristen, värdekonservativ nationalist och islamhatare. Dvs, hans åsikter skiljer sig inte nämnvärt från den genomsnittlige Sverigedemokratens. 

• Svar på tråden Vad tycker SD-anhängare om Anders Breivik?
  • JockeL
    fisförnäm skrev 2011-07-24 15:39:06 följande:
    Okej, låt mig formulera mig så här istället: SD kritiserar ideologier, Breivik kritiserar människor (därav dödade han cirka 100 människor). Han var knappast en demokrat som SD är.
    Självklart tar jag, som sverigedemokrat, avstånd från gärningen fullt ut. Ärligt talat så blir jag förbannat provocerad av frågeställningen, men jag håller mig ifrån att välja mindre väl valda ord.
    Öh, du blir provocerad? Du tror inte att majoriteten av Sveriges muslimer blir provocerade av att hela tiden kopplas samman med vad massa extremistiska galningar gör i islams namn?
  • Beirut

Vilken sjuk fråga? Vad tycker en folkpartist eller en centerpartist om terrorism i allmänhet och om Breivik? Jag trodde bara att en kulturmarxistisk ledar-skribent på Aftonbladet kunde vara så korkad att hen generaliserade på detta bisarra vis?

Vart är är världen på väg när visdomens utveckling stannat kvar i Anno Domini? Sick world!

• JockeL
    Beirut skrev 2013-01-15 03:55:56 följande:
    Vilken sjuk fråga? Vad tycker en folkpartist eller en centerpartist om terrorism i allmänhet och om Breivik? Jag trodde bara att en kulturmarxistisk ledar-skribent på Aftonbladet kunde vara så korkad att hen generaliserade på detta bisarra vis?

Vart är är världen på väg när visdomens utveckling stannat kvar i Anno Domini? Sick world!

Om en nyliberal, eller kanske socialliberal, terrorist begick ett stort dåd och det visade sig att han i stort delade samma värdegrunder och åsikter som folkpartiet eller centerpartiet är jag helt säker på att folk- och centerpartister hade fått frågor om hur de ställer sig till det.

Nu bygger ju visserligen inte deras ideologier på saker som man behöver ta till våldsamma metoder för att få till, men ändå...
  • m8r9a1j2

Förfärligt att en SD-anhängare nyligen uttryckte stöd för Breivik här på forumet...

• Gert
    m8r9a1j2 skrev 2015-07-23 22:20:36 följande:

Förfärligt att en SD-anhängare nyligen uttryckte stöd för Breivik här på forumet...

Haha... nu ljuger du.

Det var en okänd person som frågade hur Norge kunde rösta bort sosseregeringen och rösta in den nya regeringen med fremskrittspartiet i det senaste norska valet.

Men du har väl läst vad FD har skrivit och tolkat det utefter hens beskrivning.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • m8r9a1j2
    Gert skrev 2015-07-23 22:26:02 följande:

Haha... nu ljuger du.

Det var en okänd person som frågade hur Norge kunde rösta bort sosseregeringen och rösta in den nya regeringen med fremskrittspartiet i det senaste norska valet.

Men du har väl läst vad FD har skrivit och tolkat det utefter hens beskrivning.

Jag vet vad jag läste och det var sorgligt.
  • Gert
    m8r9a1j2 skrev 2015-07-23 22:39:33 följande:
    Jag vet vad jag läste och det var sorgligt.
    Länka då.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    John Blund skrev 2015-07-24 23:03:53 följande:
    Men det står inte så där
    Åjo. Det är många trådar till Breiviks ära du startat de senaste fyra åren. Nästan alla är bortsanerade men i den som det länkas till ovan försvarar du en terrorist.

Det är illa när människor glider iväg så långt att de hittar försvar för terrorhandlingar, Det är inte så länge sen det var någon tokig sosse på lokal nivå som försvarade IS, men han fick göra en pudel omgående.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • John Blund

Det är bara i ditt märkliga sinne och finns inte, alla kan se att jag skriver emot terrorism

• FDFMGA
    John Blund skrev 2015-07-25 22:28:26 följande:
    Det är bara i ditt märkliga sinne och finns inte, alla kan se att jag skriver emot terrorism
    Alla!

Och i tråden där du skriver att Breivik vann skriver du "Vi ser".

Hur många tror du att du är egentligenSkrattande

Eller är du bara lite jagsvag som så många andra knäppgökar som är galna i SD.

Det finns en stackare som skriver om nätterna här på FL som har skapat ett helt forum med låtsasgestalter som håller på hans parti, DSP.

Tro det eller ej - men den Göken trodde att DSP skulle locka till sig röster i valet. Jag ska se om jag hittar någon av alla hans trådar om DSPSkrattande

www.familjeliv.se/forum/thread/73683895-ett-parti-battre-an-sd/1/nick/73695419
  • John Blund
    FDFMGA skrev 2015-07-25 23:06:03 följande:
    Alla!

Och i tråden där du skriver att Breivik vann skriver du "Vi ser".

Hur många tror du att du är egentligenSkrattande

Eller är du bara lite jagsvag som så många andra knäppgökar som är galna i SD.

Det finns en stackare som skriver om nätterna här på FL som har skapat ett helt forum med låtsasgestalter som håller på hans parti, DSP.

Tro det eller ej - men den Göken trodde att DSP skulle locka till sig röster i valet. Jag ska se om jag hittar någon av alla hans trådar om DSPSkrattande

www.familjeliv.se/forum/thread/73683895-ett-parti-battre-an-sd/1/nick/73695419
    Om Björn Schaerström är på låtsas kan man undra hur han kunnat uteslutas ur M. LOL

Ärligt talat verkar du skriva mest här :)

SD bara ökar stackars dig och MP.
  • John Blund
    hervor skrev 2011-07-24 15:19:07 följande:

Muslimer brukar ju ibland få frågan vad de tycker om islamistisk terrorism. Eftersom alla - enligt många samhällskritiker - bör behandlas lika, kontrar jag med att fråga SD-sympatisörer hur ni ser på Anders Breivik. Kan ni förstå hatet bakom hans gärningar, även om det inte ursäktar själva gärningen? Han ville ju bara "skydda" Norge från det mångkulturella samhället och islam?
    Är det inte lite "skönt" att några framtida potentiella Sosse-ledare har raderats från jordens yta, eftersom Vänstern/ mitten inte är tillräckligt invandringskritisk?

Nej, jag skriver inte detta för att spruta skit på SD. Men får islam och muslimer ständigt höra att de ska "stå till svars" för vad extremister tycker och vad terrorister gör, borde väl detsamma gälla nu? Och Anders Breivik var INTE nazist. Han var kristen, värdekonservativ nationalist och islamhatare. Dvs, hans åsikter skiljer sig inte nämnvärt från den genomsnittlige Sverigedemokratens. 

Så den genomsnittlige i SD, 23% av folket kan döda 70 pers. var, huka er LOL
  • FDFMGA
    John Blund skrev 2015-07-25 23:15:23 följande:
    Om Björn Schaerström är på låtsas kan man undra hur han kunnat uteslutas ur M. LOL

Ärligt talat verkar du skriva mest här :)

SD bara ökar stackars dig och MP.
    Den kan ju inte uteslutas att någon stackare förirrat sig dit. Runes skapade ju en massa trådar om DSP inför valet. Ett bättre parti än SD och så vidare.

Tokstollen trodde väl att budskapet att män behöver tömma påsen två gånger i veckan skulle locka.

Det var någon som citerade inlägget här på FL. Jag ska se om jag kan hitta det.

"Jag fann detta ganska underhållande, är det en del av ert partiprogram? Cool

"Män har ett behov att tömma påsen ett par ggr per vecka, kvinnor har inte samma behov att ta emot några tömningar 2 ggr per vecka. Vi har Onsdag som Lillördag och Lördag som bra tömdagar Smile
    Kvinnor verkar mer taktiska medvetet eller omedvetet med att släppa till? 

Min var het direkt att göra ett barn snarast för att få stanna hos mig. När vi hade ett skilsmässo-offer med vårdnadstvist om ett barn hos oss, såg vi att det var bäst att ha 2 barn och det var dags igen. På semester med en massa ensamma kvinnor runt oss var det ovanligt mkt sex. När det är tal om ha kvinnlig personal som jag kan sätta på, särar min på benen för att vi ska klara oss själva. 

Kvinnor är mest emot att sexköp ska vara legalt, speciellt de ensamma som har svårt att få kuk? 

Fittstim var en bra beteckning och inte konstigt att en del blir bögar eller har dom rumpmakt? 

Hur ska vi få det jämlikt och tömma när vi behöver med en kvinna, måste vi ha flera som är vanligt i andra länder?"
  • FDFMGA
    DTA skrev 2015-07-31 18:54:57 följande:
    Byggnaden där jag ställt min fråga blev totalförstörd. I kalabaliken efter explosionen lyckades Breivik ta sig till ön Utøya och slakta 69 människor på nationalismens altare.
    www.di.se/artiklar/2015/7/20/ledare-underskat.../
    Slakta?
    Ja, språket kan vara svårt att förstå ibland.

Slakta används inte sällan i sammanhanget mord på många människor samtidigt.
  • Progressiv
    hervor skrev 2011-07-24 15:19:07 följande:

D v s, hans åsikter skiljer sig inte nämnvärt ifrån den genomsnittlige sverigedemokratens.

Det kan nog stämma, däremot tvivlar jag på att gemene sverigedemokrat förespråkar terrorhandlingar.
  • vampyria2

Det var en väldigt konstig jämförelse, han var väl inte SDare så hur tänkte du där TS?

Svar på tråden Vad tycker SD-anhängare om Anders Breivik?