• GalnaMamman

Mammor i Upplands Väsby

Hej!
    I september flyttar jag och min lilla familj upp till Upplands Väsby från Jönköping.
    Jag har en liten son på 4 månader och letar nu efter andra mammor som har barn runt samma ålder i området.
    Då jag inte känner en "kotte" där uppe så behöver jag lite nya vänner :)
    Någon? 

• Svar på tråden Mammor i Upplands Väsby
  • EmmelieM

Fick för mig att gå in här på familjeliv och söka efter just andra mammor i upplands väsby. Fick syn på din tråd och hoppar in här. Bor i Väsby sedan dec-10 i ett hus i Bollstanäs. I maj -11 blev jag mamma till en liten son och ska nu vara mammaledig i ett år framåt. Precis som du så känner jag inte en "kotte" här och träffar gärna andra mammor och bebisar under mammaledigehten. Vart i Väsby ska ni flytta?

• GalnaMamman

Hej! Vad roligt!
    Vi flyttar till smedbyn den 3/9. Vad jag förstått så ligger inte Bollstanäs jättelångt bort. Vore superkul att träffas!
    Hur kommer det sig att du flyttat till Väsby? Det är rätt mycket nu med flytten men maila gärna ditt nummer till min inbox så kan jag höra av mig när vi är på plats :)

• EmmelieM

Vad kul! Då är det snart dax för flytt då. Spännande! Nej, Bollstanäs ligger på andra sidan motorvägen från Smedby (tror jag). Vi flyttade hit för att vi ville bo i hus och sambon jobbar här i Väsby samt spelar hockey här. Så han känner till Väsby, men för mig är det nytt. Eller Stockholm över huvud taget är nytt för mig eftersom jag kommer från Sundsvall. Varför flyttar ni hit till Väsby? Jag skickar mitt nummer till dig så kan du höra av dig då ni landat i flytten. Lycka till med allt! 

• BigMamma

Hej ni två! Jag bor nära stationen och har precis blivit mamma till en liten pojke, han föddes 27/7. Ursprungligen kommer jag från Tyskland, men bor i Sverige sedan 2008 och sedan 01/2009 med min sambo i Upplands Väsby (han växte upp här). Skulle gärna hänga på om ni träffas snart!? Ha det så bra!!

• Linda82 sthlm

Hej på er. Här är en till som gärna träffar andra mammalediga. Jag bor i vilunda, nära centrum. Har en kille på 5år och en kille som föddes 22september. Än är det lite tidigt för öppna förskolan men träffas gärna för en fika eller promenad eller så. Är från Västerås från början men har bott i Väsby sen 2005. Hör av er så bestämmer vi tid och plats!!

• GalnaMamman

Hej! Vad roligt att alla hittat tråden :) skulle ju kunna fixa ihop en träff!! Skicka era nummer till min inbox så kan vi se om vi kan hitta nått datum för att ta en fika!

Svar på tråden Mammor i Upplands Väsby