Får man ta saker på stranden?
Igår var jag och sambon och badade. Ett par meter ifrån oss låg 2 stycken leksaksbilar men ingen ägare syntes till. En liten pojke gick fram och började leka med dom när hans pappa kom ikapp och sa att "Det är inte dina leksaker, du får lägga tillbaka dom" och så gick dom iväg. Lite senare så kom de tillbaka och var tydligen på väg hem då pappan säger "Ska du ta med dig leksaksbilarna eller inte?".
Nån timme senare kommer en annan pojke och hans pappa och ser ut att leta efter nåt så min sambo går fram och frågar ifall de letar efter 2 leksaksbilar. Det visade sig att det var den pojkens bilar som han fått i present men som de glömt när de flyttat ner närmare vattnet.
Nu undrar jag, är det inte dubbelmoral av den första pappan att först säga till sin son att han inte får leka med bilarna (inte ens leka och sen lämna dom där) och sen komma tillbaka för att säga att sonen får ta bilarna med sig? Även om pappan trodde att de var helt bortglömda så lät det så fel tyckte både jag och min sambo.