• djungeldjuret

modersmjölksersättning

vi har baby semp 1 och nu är vår son 4 månader och 11 dagar så vi bytte till baby semp 2 men han har bivit jätte grinig sen vi börja me de och äter inte alls lika ofta och bajsade inte på 2 och en halv dag 3 dagar sen vi börja.. brukar de bli så här med bebisar?? banmoskan har ju semester så kan ju inte ringa å fråga heller.. Tacksam för svar!!    MVH

• Svar på tråden modersmjölksersättning
  • mia1980

Gjorde ni en mjuk övergång eller ni bytte bara sort?

Min son (8 år idag) var jag tvungen att sakta byta sort, blanda 50/50 ett tag med nya och gamla, annars så blev han hård i magen. Var så även mellan vällingen sen när han blev äldre.

mariasegnalillablogg.blogspot.com/ ~~ Mitt liv i text och bild
  • siljeholm

Gör 50/50 å testa om de blir bättre, och öka sedan stegvis

• siljeholm

Eller testa å köp baby semp lemolac, den fick vi köpa för att magen skulle va i ra skick:)

• djungeldjuret

Ja vi var och skulle handla sen stod de på 2an från 4 månader så vi köpte ju den och sen har han haft den i 3 dagar nu , och han är inte alls lika glad som han brukar )=   ska ja blanda 1 & 2 då? eller ta varannan gång med den gammla och den nya?  ´
    mvh

• siljeholm

Blanda 1an å 2an per måltid, så han vänjer sig lite vid den nya men även känner av den gamla:) funkar demoner så testa lemolac 2, den är superbra!

• mia1980

Blanda sorterna i flaskan så blir det en mjuk övergång och då blir inte magen chockad på samma sätt utan vänjer sig vid den lite kraftigare maten.

Blir det inte bättre så kan du gå ner till 1an och sen sakta blanda i 2an 25%, 50% 75% med någon dags mellanrum.

• siljeholm

Demoner?? Det inte ska de stå!!

• djungeldjuret

Tack så jätte mycket , skkickar ner sambon till att köpa 1 an nu
     så får vi testa och hoppas han bli bättre.. så jobbigt när dom är ledsna
    ju )=  han sover vanligtvis hela nätterna också men nu har han vaknat vi
    3 varje natt och varit vaken 1-2 timmar och då måste man ju gå med han
    för sätter man sig så blir han ju jätte ledsen, normalt ? Han är ju stor vår
    pojk med (= han ligger lite över en normal bebis sa barnmoskan , haha när
    vi va på 3 månaders kontrollen så tog läkaren å ställde han på bordet och sa
    6 månaders bebis hehe va lite pinsamt  (=

• mia1980

Han har magknip och då är det skönt när magen rör på sig så tills han är sitt normala igen får ni nog stå ut med att vara uppe med honom, men det är inget farligt så länge det går över de närmsta dagarna. Är du orolig ska du kontakta BVC så du iaf får prata med någon. Du kan även ringa sjukvårdsupplysningen eller prata med sköterska på en vanlig VC.
    Men jag är ganska säker på att det är magen som fått en liten chock och fått svårt att ta hand om den kraftigare maten.

• djungeldjuret

Han va sån innan och då sa dom att han hade kolik så vi fick droppar men sen sluta han
    och har varit jätte duktig i över en månad iaf, sen nu när vi bytte mat blev de så igen , men ska
    blanda ut som ni sa och hoppas han blir bättre (=  mvh

Svar på tråden modersmjölksersättning