• Tokstolla

Liberos nya blöja? Är du för eller emot...?

Libero har gjort en stor ändring i sitt blöjsortiment och ändrat en av marknadens mest populära blöjor (Comfort fit) till (Active) en tunnare och enligt Libero själva mer följsam blöja.

Men vad tycker du om bytet? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-17 10:15
    Morgontrött som man är så blandade jag ihop namnen på blöjorna. Menar så klart Liberos nya sort ACTION och inte active fit (pampers)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Liberos nya blöja? Är du för eller emot...?
  • ss24

Vi gillade comfort fit till vår dotter och gick efter mycket testande över till Huggies (vanliga) istället när comfort fit ersattes av action. Har fungerat bra. Men är lite glad att comfort fit kommer tillbaka - tycker de är ngt lite mjukare än Huggies.

• myran82
    Lindreas skrev 2011-10-03 16:55:54 följande:
    Barbone, grattis, de nya blöjorna tas bort igen, tillbaka kommer de knöliga blöjorna.
    Vart har du hört detta?
  • SailorGirl

Libero är värdelösa. På två dagar har vi haft tre läckor. Med Pampers har vi max en på två veckor och det är om dottern ätit mer än vanligt på natten.

• Lindreas
    myran82 skrev 2011-10-04 14:55:01 följande:
    Vart har du hört detta?
    På vår Ica Kvantum. Jag undrade varför det inte fanns några action fit i hyllan, och fick till svar att de tagits bort från Liberos sortiment. De finns inte med på deras hemsida heller. :S
  • myran82
    Lindreas skrev 2011-10-04 15:02:15 följande:
    På vår Ica Kvantum. Jag undrade varför det inte fanns några action fit i hyllan, och fick till svar att de tagits bort från Liberos sortiment. De finns inte med på deras hemsida heller. :S
    Jag kikade på hemsidan och där kunde jag läsa om action men såg även comfort fit på många ställen. Står iallafall att blöjorna är 30% tunnare så de kanske bara tar bort namnet "action" men blöjan är fortfarande tunn?

För vår son var de vanliga comfort fit mycket bättre än action.
  • Lindreas

Myran, när jag tittar på hemsidan, under produkter så finns bara comfort kvar.

• MrsJesca

www.libero.se/Pages/General/Article.aspx

Allt kom inte med.... 

Action finns fortfarnde med på deras hemsida, och så även comfort fit. De har en separat sida för action.
    Har inte kunnat läsa någonstans att de ska ta bort Action....

Har nu ingen erfarenhet av action, min lilla tjej är för liten för dem än.  När min nu 5-åriga tjej hade blöjor använde jag comfort fit, och de funkade jättebra.

• Lindreas

Jag såg den sidan också, men de borde ju finnas med på sidan med produkterna, eftersom alla andra blöjor finns där. Men ja, vi får väl se.

• myran82
    Lindreas skrev 2011-10-04 16:18:11 följande:
    Myran, när jag tittar på hemsidan, under produkter så finns bara comfort kvar.
    Jo, det stämmer. Och så står det att de är tunnare.

Under "Ny tunnare blöja" visar de actionblöjorna
  • Lizzie 83

Har köpt de nya Comfort Fit blöjorna. De har bytt tillbaka till namnet Comfort Fit och de gamla figurerna på blöjorna, men de är fortfarande lila tunna som action.

• Tokstolla
    Lizzie 83 skrev 2011-10-04 21:10:40 följande:
    Har köpt de nya Comfort Fit blöjorna. De har bytt tillbaka till namnet Comfort Fit och de gamla figurerna på blöjorna, men de är fortfarande lila tunna som action.
    Ja, men passformen är helt annorlunda och för oss funkar de nya blöjorna fint igen. =) 
    Fast vi kör med 7orna på natten och dessa är lika tjocka som de gamla. 
  • Super blondinen

Hej vi har efter som vår dotter växt snabbare en vi trodde så har vi tre kartonger med Libero Comfort fit NR 5 ståendes motsvarar 9st Eco pack butiks pris ca 1000kr vi vill ha en 500 hundring för dem. Finnes i västerås att hämta.
    Självklart är kartongerna oöppnade.                       

Svar på tråden Liberos nya blöja? Är du för eller emot...?