• TvåSmåTroll

Två Små Troll och deras mamma vill ha lekkamrater :) STOCKHOLM

Hej

Jag är mamma till två små troll födda -06 och -11;Förutsättningarna har förändrats något sedan det nya tillskottet i familjen som kom i juni, vi är nu hemma på heltid och har därför mer tid för fritid.. kanske finns det någon annan i Stockholmstrakten (vi bor på kungsholmen) som helt enkelt vill hitta på saker eller bara fördriva lite tid tillsammans?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-10 20:01
    Försöker igen =)

Någon mamma eller pappa som känner för att hitta på något..?

• Svar på tråden Två Små Troll och deras mamma vill ha lekkamrater :) STOCKHOLM
  • TvåSmåTroll

....                          

• Mii

Nu skiljer det lite i ålder på våra barn, men det kanske inte gör något? Har en dotter född i dec -09 och en liten grabb född nu i aug -11. Vi ses gärna på lek och bus om det funkar med åldersskillnaden! Jag kommer vara hemma minst 1 år till och sen kommer barnens pappa vara hemma lite till, så vi letar med ljus och lykta efter lekkamrater till dottern. De flesta jämngamla går ju på förskola.

Hör av dig om det låter intressant :) 

• TvåSmåTroll

:) Det är intressant!!!

Vi vill gärna hitta på något och att det är lite åldersskillnad på de stora gör väl inget, de lattjar och har skoj ialf!
    Vart någonstans bor ni?

• Mii

Kul! :)

Vi bor i Fagersjö men är hyfsat flexibla av oss. Eller ja, nu är ju lillgrabben bara 1 vecka gammal och jag har haft en del komplikationer efter förlossningen, men i vanliga fall ränner vi runt över halva stan och jag hoppas väl kunna göra det igen om en vecka eller två :)

Hur har ditt stora barn tagit det att få ett litet syskon? Här hemma är det verkligen delade meningar. Nog för att lillebror kan vara kul att titta på ibland men mest är han bara ivägen och stjäl uppmärksamet. Ska bli spännande att se hur relationen utvecklas när vi kommer in i lite mer rutiner och så :) 

• TvåSmåTroll

:) Fagersjö i Stockholm? har aldrig hört talas om det så det vart ju till att spana på kartan :) men fanns ju tre ställen till med den benämningen..

Min stora har tagit lillebror med ro :) Han har insett att han faktiskt är stor, riktigt stor och kan göra massor av saker som lillebror inte kan och inte heller kommer kunna göra på riktigt länge. Visa upp lillebror för barn i parken, människor i affären, vänner och släktingar gör han gärna (och ofta) att hålla i honom är inte lika kul ;)

Ingen svartsjuka eller så vad vi märkt :) Men min sambo har fram tills nu varit hemma på heltid och kommer du en tid framöver jobba lite mindre, så storebror har fått sin del av kakan och vi har haft det väldigt "lugnt och skönt" trots att vi hittat på en massa hyss.

Skickar ett privat meddelande med mitt namn, vill inte lägga ut det här :)

• Mii

haha, japp. Fagersjö i stockholm. Ligger åt farsta-hållet :)

Vad skönt att ni kunnat vara hemma båda två. vår lillskrot föddes på lördagen och på måndagen var sambon tillbaka på jobbet. Har dock haft lite hjälp och avlastning från min mamma under veckan, men från och med idag är jag själv hemma med båda barnen och då är ju lillgrabben bara 9 dagar. är lite nervös för hur det ska gå, min dotter är inne i någon period som absolut inte blev bättre av att det kom in en lillebror i bilden. men men, det är livets gång. man får ge det lite tid helt enkelt :)

Jag lägger till dig på fb :) 

• Julbebis 2010

Hej!
    Jag bor i Enskede/Skogskyrkogården med man och två barn – en kille på 3,5 år och en ettårig tjej. Sonen gick tidigare på förskola men efter att vi flyttat så har vi inte fått någon ny plats ännu. Men eftersom vi har lyxen att kunna vara hemma båda två just nu så känner vi ingen stress över det. Skulle dock vara kul att hitta lite nya lekkompisar till barnen! Och vuxet umgänge därtill såklart!

• TvåSmåTroll
    Julbebis 2010 skrev 2011-12-06 12:31:27 följande:
    Hej!
    Jag bor i Enskede/Skogskyrkogården med man och två barn – en kille på 3,5 år och en ettårig tjej. Sonen gick tidigare på förskola men efter att vi flyttat så har vi inte fått någon ny plats ännu. Men eftersom vi har lyxen att kunna vara hemma båda två just nu så känner vi ingen stress över det. Skulle dock vara kul att hitta lite nya lekkompisar till barnen! Och vuxet umgänge därtill såklart!
    :) Härligt! Min stora har förskoleplats, men är där så lite som möjligt :) Vad gillar ni att göra om dagarna då?
  • Valandur

Gå med i facebookgruppen "hemmaföräldrar i Stockholm"!

Svar på tråden Två Små Troll och deras mamma vill ha lekkamrater :) STOCKHOLM