Ni med för tidigt födda/tillväxthämmade bebisar. En fråga...
Min dotter föddes 9 april, var då i v 36+0 (inte jättetidigt född, men räknas ju som prematur). Anledningen var att jag fått svår havandeskapsförgiftning och detta hade även gjort att dottern var något tillväxthämmad och vägde 2260 gram. Nu är hon tre månader och väger 4550 gram till sina 58,5 cm. Ser lång och smal ut med andra ord. Min fråga är hur lång tid det tog för era barn att "växa ikapp" sina jämnåriga (om dom nu ens hinner göra det på länge). Får fortfarande kommentarer när vi är ute om min söta nyfödda dotter och förvånade blickar när de får veta hennes ålder. Visst, om man umgås med henne så märker man ju direkt att hon är äldre. Hade iallafall varit intressant att få veta hur andra i samma situation har det.. Självklart är det viktigaste för mig att min dotter mår bra och det gör hon också. BVC har inte klagat på hennes viktuppgång eller så, men det är ju oundvikligt att fundera... Om texten blivit väldigt kompakt så ber jag om ursäkt. Skriver på mobilen, så det är inte så lätt :/