• Här och nu

På semester med smitta?

Du, partnern eller barn får magsjuka, vattenkoppor e dyl. Ni ska på en lång tåg- eller flygresa? Chansar du o åker ändå? Jag gör det.

• Svar på tråden På semester med smitta?
  • Här och nu

Läskunnigheten på FL slutar aldrig att förvåna.

• Fru U
    Fru U skrev 2011-07-15 12:25:19 följande:
    Med tanke på att du vill att hela världen ska ta hänsyn till ditt/dina barn så är du förvånansvärt hänsynslös
    Exakt
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • Stinky
    Fru U skrev 2011-07-15 12:25:19 följande:
    Med tanke på att du vill att hela världen ska ta hänsyn till ditt/dina barn så är du förvånansvärt hänsynslös
    Där slog du huvudet på spiken!
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Ruggugglan

Nej, jag är inte så jävla egoistisk.

• kaji
    Här och nu skrev 2011-07-15 12:23:32 följande:
    Intressant. Kan du motivera?

jag ser inte vattkoppor/magsjuka som något ganska litet och obetydligt men en långresa som något stort/viktigt.

• kaji
    kaji skrev 2011-07-15 19:35:44 följande:

jag ser inte vattkoppor/magsjuka som något ganska litet och obetydligt men en långresa som något stort/viktigt.

klantade till det. ska vara:

jag ser vattkoppor/magsjuka som något ganska litet och obetydligt men en långresa som något stort/viktigt
  • A von B

Nej hur kul är det att åka hemifrån om man är sjuk i maginfluensa eller vattkoppor?

• Fru U
    Stinky skrev 2011-07-15 17:48:41 följande:
    Där slog du huvudet på spiken!
    Jupp
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • Ruggugglan
    kaji skrev 2011-07-15 19:37:04 följande:

jag ser vattkoppor/magsjuka som något ganska litet och obetydligt men en långresa som något stort/viktigt
    Vet du om att en smitta som vattkoppor eller magsjuka faktiskt kan ta död på andra människor?
  • mandelblomma

ja helt obetydligt lite om man smittar ner någon för dig, i min värld är det inte ok att någon med flit sätter sig på ett plan med magsjuka och jag eller mina barn blir smittade och får vår seemster förstörd. Om det är ok för dig må det väl vara så...och jag kan förstå om man är på väg hem och blir dåligt...då måste man ju liksom hem. Dottern insjuknade på väg till flygplatsen i bangkock för något år sedan och kräktes konstant hela vägen hem i alla timmar på ett fullt flyg, det var verkligen ingen hit Foten i munnen
  • kossan

Litet och obetydligt, men som någon skrev ovan att det kan döda. Eller som för många med mig som får panikångestattacker, svimmar och mår psykiskt dåligt. Det är på grund av sånna som dig med flera som jag är livrädd för att flyga! Bara för att människor inte kan hålla sig hemma när de är sjuka och utsätta oss emetofober för stora problem.....

Varför kan man inte bara vara hemma, man kan ju boka om resan och hur kul är det att åka iväg när man är magsjuk..........
Svar på tråden På semester med smitta?