• Ogabinne

Parfymfria duschprodukter som inte luktar sjukhus?

Vi har fått bekräftat att sonen är allergisk mot parfym, och parfymfria tvättmedel och duschprodukter inhandlades. Att tvätten luktar sterilt och tråkigt sjukhus kan jag stå ut med, även om jag tycker det är jättetråkigt att inte få känna doften av nytvättat fler gånger, men duschprodukterna är ju fruktansvärda.

Parfymfritt borde ju vara doftfritt kan man tycka, men de vi köpte luktar apa! FY! Häller man upp ett bad med detta så luktar hela lägenheten sjukhus, och han då... han stinker verkligen sjukhus.

Dessutom blir händerna och hela huden sträv och konstig av dom, och håret blir sprött och torrt trots balsam i samma serie.

Det kanske är mina känslor som är skumma men jag tycker verkligen det är jättetråkigt. Riktigt tråkigt. Allt luktar illa, och speciellt sonen. När man kramar eller gosar med honom så sätter sig sjukhusdoften i näsan och det är inte roligt...

Finns det verkligen inget märke som inte luktar så otroligt illa?

• Svar på tråden Parfymfria duschprodukter som inte luktar sjukhus?
  • seandra82

kolla efter astma o allergimärket när du handlar ex tvättmedel , kör med det me eftersom ja inte heller tål .

parfymfria duschgel apoteket har massor ,fråga på ditt apotek. 

• Ogabinne
    seandra82 skrev 2011-07-13 18:21:28 följande:
    kolla efter astma o allergimärket när du handlar ex tvättmedel , kör med det me eftersom ja inte heller tål .

parfymfria duschgel apoteket har massor ,fråga på ditt apotek. 
    De duschprodukter vi köpte var från apotekets Apoliva partymfria serie. Schampo, balsam och duschtvål som han också använder som handtvål och badskum. Dessa luktar riktigt illa. Sterilt och ja, illa verkligen. Han är en riktig svettloppa, och när doften från produkterna reagerar med hans värme stinker det otroligt illa om honom.

Tvätt och sköljmedel kör jag Neutral heter det va? I flytande form eftersom han inte tål tvättmedelspulver...
  • brünnhilde

Testa bodyshop, de har parfymfritt.

• Ogabinne
    brünnhilde skrev 2011-07-13 18:30:25 följande:
    Testa bodyshop, de har parfymfritt.
    Tack för tipset, det ska jag kolla upp!
  • principessan

Eucerin tror jag det heter finns på Apoteket. Det luktar inget.

• Blomman80

ICAs parfymfria schampo, balsam och tvål har vi använt oss av. Luktar absolut inte nåt, heller inte sterilt.

• Katarina L

Hej!

Är doftöverkänslig så jag har många tips att dela med mig av om du vill! För det första: Neutrals produkter skippade vi för länge sedan då det luktar "unket". Vi kör Via eller Ariel sensitive flytande tvättmedel. Comfort och Skona har parfymfria sköljmedel. Ica:s egna schampoo mm är absolut prisvärt!! Sedan har vissa apotek ELW som är helt ok. Wella har också kommit med en ny produkt "calm", lite dyrare men finns även som hårinpackning!

Bl a Willys har en ny serie som heter "Såklart" där vi har testat tvål, tvättmedelspulver, diskmaskinspulver och allrengöring. Klart godkänt! 

:)

• JPT
    principessan skrev 2011-07-13 18:33:15 följande:
    Eucerin tror jag det heter finns på Apoteket. Det luktar inget.
    Älskar Eucerins produkter! Kan varmt rekommenderas :) 
Svar på tråden Parfymfria duschprodukter som inte luktar sjukhus?