• Olles mamma

Skryt skryt skryt!!!

Jag har världens mest fantastiska son! Har du oxå det?

I Sverige är det väldigt fult att "skryta" men här tycker jag att vi tar och skryter  och "mallar" oss lite :D

Olle har sovit hela nätterna sen han var 2,5 månader.

Nu har han börjat gå på pottan flera gånger om dagen och är så duktigt på att både bajsa och kissa i den.

Han älskar all mat och äter med god aptit allt han blir erbjuden.

Han är dessutom ruggigt söt och charmigast i världen i mina ögon :)

Vad vill du skryta om? 

Våga skryta!
  • Svar på tråden Skryt skryt skryt!!!
  • Mamma8412

Hahaa härligt tråd :) 

Ja va ska lilla ja skryta om då....

Har en sambo som jobbar nästan dygnet runt men tjänar pengar som ogräs
    har en dotter på 9 månader som vägrar äta nått annat än majskrokar ersättning och välling
    Hon sover inte speciellt mycke så man e helt utsliten,hinner knappt med att städa då hon ska ha uppmärksamhet hela tiden

men ja e glad ändå för ja har världens bästa familj ;) haha 

• Mamma8412
    Olles mamma skrev 2011-11-19 09:36:01 följande:
    Gah! Nu GÅR han oxå!!!! Underbara unge, tre stapplande steg tog han helt själv igår kväll...  :D
    Ja de gjorde min dotter med i förgår  vilken total lycka de var :) tänk att man kan bli så glad för en sån sak som e helt naturlig haha :) 
  • Krake
    Prodin skrev 2011-08-03 22:12:42 följande:
    Jag vill skryta om att min kille på 13 månader kan säga över 20 ord på teckenspråk, och därmed kan göra sig förstådd väldigt bra, även med människor han inte direkt känner. Duktiga killen =D
    WOW! Teckenspråk ftw!
    Moster, inte monster.
  • Ninna84

Jag tänker skryta om att min sigge är född 5 veckor för tidigt och är nu 6 veckor och kan redan lyfta huvudet och börjar få en redig stadig nacke, han orkar hålla upp huvudet och ha de stilla.

Lägger man han på mage så kan han vända sig till rygg....

Inte illa pinkat av en som är född 5 veckor för tidigt och är 6 veckor....    

• Annakatta

Kul tråd!

Min dotter på 17 månader räknar till 13 alldeles själv! Hon pratar i två - treordsmeningar och kan säga det mesta faktiskt. Snubblar lite på ord som nyckelpiga och melllanmål, men det är ändå fullt förståeligt. Man kan föra lättare konversationer med henne och få svar på frågor om vad hon vill eller inte vill göra, vad hon har gjort under dagen etc, otroligt skönt att äntligen kunna förstå vad hon menar! Hon har också börjat gå på pottan och säger ifrån när det är dags att bajsa eller kissa, om hon inte har blöja på sig. Hon är så duktig så duktig

Blev mamma till en liten flicka 100612
  • Interlude

Vilken grym tråd! Det är faktiskt JAG som har världens bästa son och han är sååå duktig!! På söndag blir han 4 mån lilla trollunge :) Han låter mamma och pappa sova hela natten, är riktigt stadig och stark. Vill sitta och stå mesta hela tiden! Gissar på att han sitter till jul :) Och han är alltid glad och nöjd med allt!! (ok, han gnäller när han är hungrig då ;) men vem gör inte det??

• Frejan

när man väl har en plats att skryta klarar man inte av det ja ja inte min stil helt enkelt ;)

• 3 barns mamma84

Jag vill skryta om att mina barn har värdens bästa mamma Tungan ute

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Gunnell

Min son (14 mån) skulle vilja skryta lite över sin mamma som inte gnäller fast än hon inte fått sova en hel natt på sisådär ett halvår :)

Han vill dessutom skryta över att han lyckades lura oss alla genom att sova hela nätterna fram tills han var ca 5 månader för att sedan börja käka ett par nattmål och spotta ut nappen i tid och otid.

Ha, där fick vi för att vi skröt om att han sov hela nätterna ;)

• Snällspiken

Min son, två år i januari, känner igen och kan säga alla siffror 1-12, snabbt som blixten! Flera av siffrorna kan han dessutom på franska (maken är fransk). 

Upptäckte det igår när vi övade med dottern, snart fyra. Hon var som vanligt ointresserad och tittade ut genom fönstret när pappan höll upp sifferklossarna, då hoppade sonen plötsligt otåligt in och började ropa ut svaren!

På dagis fick de "testa" idag och de tyckte också att han var duktig. 

Bägge barnen har f.ö. pratat mer eller mindre grammatiskt korrekta sjuordsmeningar vid 1,5 års ålder så det är en myt att pojkar eller tvåspråkiga barn är sena, tror jag... baserat på mitt minililla statististiska underlag ;) 

Sen tycker jag det är jättekul med en liten knappt-tvååring som hittar på egna låttexter och små ordlekar för att förnöja sin omgivning (och stundtals kyliga storasyster!).

Hatten av för en bra tråd! 

• trasdocka

Sonen fick ett 60-bitars Nalle Puh-pussel ikväll och han fixade det helt utan hjälp. Jag blir sååå stolt över min lille fantastiske prins! Hjärta Han är drygt 3 år.

• 78an

Passar på att skryta jag med .

Min äldsta dotter skrev sitt namn själv när hon var 2 år 9 månader. Började läsa en vecka efter att hon fyllt 4 år och läser nu böcker flytande helt själv. Hon har fått läsa sagor för de andra barnen på dagis ibland - mamman är stolt!
    Hon fyller 6 år i februari.

Man ska ju inte skryta i Sverige, men visst är jag stolt som tusan!

• Malin 72

Åh vad skönt att få skryta lite ;) Är så stolt över att min Elsa vid 9 månader redan visar framfötterna :) Hon är smart, framåt , otroligt söt och jag bara vet att hon kommer att bli något stort :)

• 78an
    Malin 72 skrev 2012-01-12 13:32:10 följande:
    Åh vad skönt att få skryta lite ;) Är så stolt över att min Elsa vid 9 månader redan visar framfötterna :) Hon är smart, framåt , otroligt söt och jag bara vet att hon kommer att bli något stort :)
    Klart hon kommer att bli något stort! Visst är det underbart! Skrattande
Svar på tråden Skryt skryt skryt!!!