• Bollen2

Bebis kräker massor..

Har en son på ca. 4 månader. Han ammar lite men får mest ersättning nu. Problemet är att han kräker massor. Ibland bara sprutar det så det går liksom inte att skydda helt med handdukar. Visst är det jobbigt med massa tvätt men tycker det verkar jobbigt för honom. Hur gamla brukar de vara när de sluta kräks mkt? Han kräker alltid i samband med matning men även massa andra ggr. I går när vi var i affären bara sprutade det ut kräk på golvet.. Mindre trevligt..

• Svar på tråden Bebis kräker massor..
  • YonnaLi

Har själv en kräkbebis på ett halvår, och som föregående talare skrev så har kräkningarna minskat massor sedan vi började införa lite vanligt käk.  Han får fortfarande ersättning några mål och då händer det att han kräker, men efter den riktiga maten händer det i princip aldrig.

• Charlotte1987

Min dotter hade kaskadkräkningar när hon föddes, vi tog upp detta länge på bvc men de tyckte inte att det var nåt speciellt. Men det visade sig att hon hade mjölkallergi.
    Så om han kräks ofta och kaskader kolla lite om han har röda fläckar på kroppen, kanske lite röd runt ögonen (dock behöver inte allergi visas så). Det kan ju vara att han inte tål mjölken. Kanske ta upp det på bvc.

• Finesse

Min dotter kräktes mängder.. då menar jag mängder.. gick inte upp i vikt ens.. men hon hade inget fel.. hon slutade kräkas när hon började äta mer mat

Sonen kräks som en bebis normalt gör.. mer eller mindre.. men han är mjölkallergisk och får eksem i ansiktet och på kroppen när han får i sig mjölk. 

Ebba 071228, Hampus 110225
  • sarsparis

Min son var en riktigt kräkmästare enligt bvc tanten. Han slutade kräkas nästan helt när han bara åt fastföda. som tur var gillade han mat så när han var ca 5 ½ månad åt han bara ersättning på kvällen.

Så länge barnet går upp i vikt och inte verkar ha ont av det ingen fara. Men kolla med bvc om allergier, de kollade de på min son.

• sötmysan

dottern kräktes massor och visade sig ha mjölkallergi. men hon gick upp väldigt dåligt i vikt också...

Svar på tråden Bebis kräker massor..