• MammaPetra03

Tvillingar vecka 28!

Någon mer som fått barn vecka 28?? 

Hur stora var barnen?  Hur har det i så fall gått för er? Hur länge var ni på Neo, vad hände på Neo? 
    Hur mår barnen idag?

Vi fick tvillingar vecka 28!
    Vägde tv 1 vägde 1420, 36 lång. tv 2 vägde 1290, 36 lång! 
    Fick tillbringa 4 första dagarna i växjö sen fick vi åka till Kalmar!!
    Dom klarade sig fint dom förstadagarna utan syrgas. Men nu har båda lite syrgas och cpap. Båda har haft någon slags infektion, fått blod, ena tvillingen har en ductus, legat i kuvös i 2,5 vecka och båda har fått sola flera gånger!! 

Vi är inne på vår 4 vecka på neo nu och längtar verkligen efter att få i dom på ett eget rum!!!  
  • Svar på tråden Tvillingar vecka 28!
  • karet

Jag vet en tjej som fick tvillingar i v24-25 tror jag det var. Det har gått jättebra för dem, nu är de 2 år och 4 månader. Ligger såklart efter gentemot andra i sin ålder men följer sin egen utvecklingskurva och växtkurva.

De låg nog tre månader på sjukhus om jag inte minns fel. Det var en otroligt tuff tid och de separerade en kort period tom.
    En av dem fick operera omogna hjärtklaffar (tror det var det) tidigt men i övrigt inga komplikationer.

• MammaPetra03
    karet skrev 2011-07-06 08:50:31 följande:
    Jag vet en tjej som fick tvillingar i v24-25 tror jag det var. Det har gått jättebra för dem, nu är de 2 år och 4 månader. Ligger såklart efter gentemot andra i sin ålder men följer sin egen utvecklingskurva och växtkurva.

De låg nog tre månader på sjukhus om jag inte minns fel. Det var en otroligt tuff tid och de separerade en kort period tom.
    En av dem fick operera omogna hjärtklaffar (tror det var det) tidigt men i övrigt inga komplikationer.
    Okej =) 
    Härligt att det gått så bra för dom!!  
    Ligga på sjukhus så länge är jobbigt! Vi har legat en månad nu och lär få ligga minst en månad till. Det är också otroligt svårt när man har en liten till hemma, synd att man inte kan dela på sig och vara på två ställen samtidigt!! =) 
  • LillaPluppen

Födde vår son i vecka 27+3 och låg i uppsala 5 dagar sen i växjö. Han vägde 1163 och va 37,5 lång. Hans ductus stängdes bra med bara medicin. Han hade cpap i ca en månad sen syrgas på grimma tills han va i vecka 36: överlag så gick allt så bra som det går Totalt va vi inskrivna 3 månader i sjukvården men hade hemsjukvård den sista månaden hoppas era små mår bra!

Svar på tråden Tvillingar vecka 28!