• sofia0202

Hur lång tid tar en boende utredning..???? Från de att utredning gjord.

Hallå

Har sökt land o rike ef info kring hur lång tid det tar med boende utredning. Verkar vara väldigt olika.

Min sambo som kräver ensam boenderätt för sina två killar 7 o 10 år gamla. De har haft samarbets samtal sen de flyttade isär för fem år sen utan resultat. Mamman sätter sig på tvären med allt.
    Han ansökte ensamboende för ett år sen. Runt jul hade de en första träff hos tingsrätten som krävde en soc utedning vilken e gjord för tre månader sen. O på visar att de har de bättre hos oss.
    Men sen då.. Vi alla blir ju galna i denna väntan inte minst killarna som inte vet vad som kommer att ske..

Snälla ngn som har erfarenhet av detta??

• Svar på tråden Hur lång tid tar en boende utredning..???? Från de att utredning gjord.
  • sofia0202

HEJ på er

Nu e man"galen" igen.. Va den trettionde nov vi skulle på huvudförhandling men icke sa nicke.. Uppskjuten för barnens mammas advokat har en annan förhandling då....
    Hur mkt kan de strula egentligen..

Fortfarande sitter barnen ikläm!!!!!!!

Hoppas de går bättre för er andra i denna tråd.

• sofia0202

Fortfarande inget nytt datum!!! Är de någon här som vet hur länge det får skjutas upp!! För att vänta på nytt datum.

• Anonym
    sofia0202 skrev 2011-11-17 09:03:59 följande:
    Fortfarande inget nytt datum!!! Är de någon här som vet hur länge det får skjutas upp!! För att vänta på nytt datum.
    Det kan skjutas upp flera månader... bara att ta det lugnt.
  • sofia0202

OJ så länge konstigt system då de är barnen som kommer i kläm. Då kan ju motpart egentligen sjuta upp för att "förhala" prosessen. Skulle vara klart innan sommaren.

• Anonym (Ledsen Mamma)

Är själv i samma situation,väntar på att en boende utredning ska bli klar !

Har hållit på med denna skit i över tre år,samarbetssamtal,tingsrätt,osv osv är så less på allt
    finns liksom ingen som ser sanningen utan oftast så står det bara ord mot ord .
    Fast än jag gjort en barnfara illa anmälan till sociala samt en anmälan till polisen för misshandel på sonen
    så gav det ingenting .
    Hur långt ska det behöva gå ? tills ett helt barn blir förstört ?!

• sofia0202

Ja de e fruktansvärt tragiskt vi har fått ett nytt datum nu iallafall 25 jan, kan inte förstå varför för barnens skull de ska ta sådantid. Blir ännu en jul som våra barn inte har ngt o säga till om så vi firar 28 de.

Undrar om resten av sverige vet hur turerna kring tingsrättsförhandlingar med barn går till.
    Har ja kraft jkvar ef detta ska ja nysta ut det i media ska bara inte gå till så här.

Kram kram till er alla som gör allt för barnen.

• sofia0202

Hej igen nu vill ja ha eran hjälp igen...

Huvudförhandlingen är gjord och gick ju däref..=) Pajkasttning o lögner..
    Men vi håller alla tummar vi kan för barnen.. Soc vittna o till min sambos fördel..
    O ja tyckte ja fick fram det ja ville hyffsat bra.. Nervöst va de usch o fy ..

Men min fråga e att nu beslutas de 15 feb kl 11.00 ska dom lämnas.. Men sen då då e de tre veckor när de kan lämnas överklagan...Är de gamla beslutet från muntliga el träder den i kraft direkt den 15 de..????

Mkt tacksam för svar.. Kramisar till er där ute.

• Anonym (Lag o rätt)

Det är från när domen är sagd! När den träder i laga kraft så är det för sent för överklagan!

• sofia0202

när träder den i  kraft..?? e de ef de tre veckorna....

• Anonym
    sofia0202 skrev 2012-02-09 15:55:52 följande:
    Hej igen nu vill ja ha eran hjälp igen...

Huvudförhandlingen är gjord och gick ju däref..=) Pajkasttning o lögner..
    Men vi håller alla tummar vi kan för barnen.. Soc vittna o till min sambos fördel..
    O ja tyckte ja fick fram det ja ville hyffsat bra.. Nervöst va de usch o fy ..

Men min fråga e att nu beslutas de 15 feb kl 11.00 ska dom lämnas.. Men sen då då e de tre veckor när de kan lämnas överklagan...Är de gamla beslutet från muntliga el träder den i kraft direkt den 15 de..????

Mkt tacksam för svar.. Kramisar till er där ute.
    Det står i domen om nya ska träda i kraft direkt eller om man ska vänta på att domen vinner laga kraft.
  • Anonym
    sofia0202 skrev 2012-02-09 16:54:31 följande:
    a ok tusen tack..
    Så lite så. Jag tror ni kommer få barnens boende hemma med er! Lycka till:)
  • sofia0202

Ja ja hoppas du har rätt en, vi får se på onsdag men surt om de ska överklagas o väntas ännu längre..

Nu går stora killen i femman när min sambo börja så gick han i trean..Sämre o sämre umgänge de lilla han har hos sin mamma....

Har ja kraft kvar ef detta så ska ja strida för en förändring i detta de ska inte ta så lång tid då en förälder villl sina barn det bästa...
    Ja kommer ihåg själv när man var lite hur långt ett sommar lov var vad e då inte två år..

• sofia0202

Ne hur många ggr ska man bli galen i detta,,,,,,,,,,,,,,, som de ser ut men hoppas de e fel så e de framflyttat tills på fredag...=( hoppas inerligt att de givit fel info på receptionen.... advokaten ska ringa kl 11 då donmen SKA släppas..

• sofia0202

Nu var de klart o inge rolig historia.. de kommer vara hos oss onsdag till måndag.. baserat på lögner förstår nu va många tänker (ge upp)  blir de stående enligt detta kommer vi att få hälsa på dem senare på ngn anstalt...

Hur ofta e de en överklagan tas upp vad ja har förståt så e de inte så lätt att få igenom..
    Snälla snabbt svar..... e lite svårt att få våran advokat att jobba på en lördag.. men paniken e ett faktum...

• Anonym (svårt)

De är tyvärr ganska svårt att få prövningstillstånd i Hovrätten. Ni måste kunna visa vad i tingsrättens dom som är fel, ny bevisning eller nya uppgifter. Prata med din advokat i veckan, självklart ska ni pröva att överklaga om du tycker att domen är orättvis!

• sofia0202

Snälla nu behöver ja/vi ha hjälp igen..=( =)

Ska dra i trådar imorgon men ngn som vet nu!!

Stora killen har ef dom redan spårat ut,,,Varit hos sin mamma i en vecka...

Uppåt väggarna när han kom hit igår o idag...Men bröt igenom o berätta hur veckan varit...

Han har varit med "kompisr" hela veckan... Klättrat på tak, snattat på ica affären, kastat sten på rutor på ett öde hus OCH SPRUNGIT ÖVER JÄRNVÄGSSPÅRET TIOTALET GGR........

Kan man vägra lämna över dom på måndag ....När de ska tillbaka....Trots domslut

När min sambo talar med henne ikväll säger hon bara  -jasså han sa ju till mig att han byggde kojor o du förresten han har ett läkarbesök nästa vecka!!!!
    Minsta killen hade spytt tre ggr på morgonen när han lämnades hon berättar inenting om det kom fram genom honom två dagar senare...

HJÄLP BLIR GALEN!!!

Svar på tråden Hur lång tid tar en boende utredning..???? Från de att utredning gjord.