• sissi76

värma om mjölkersättning?

Hej

ibland dricker min bebis bara hälften av sin mjölk... så jag undrar om man kan spara resten till nästa måltid (dvs om en timme)? Jag använder semp 1 mjölkersättning. Tacksam för svar!

• Svar på tråden värma om mjölkersättning?
  • Snabeldrake

Nej aldrig spara. Det som inte äts upp får man slänga. Blanda inte så mycket nästa gång utan blanda mer om det behövs istället är mitt tips.

• Maariiia

Nej man får inte spara uppvärmd mat. Bättre att göra lite mindre och isåfall få göra med om bebisen vill ha mer :)

• Finesse

Som dom andra skrivit.. vissa ggr får man kasta mer andra mindre.. jag gör alltid så att han äter så mkt han vill ha alltså så det finns kvar mat i flaskan.. det kan vara allt från 5 ml-75 ml kvar när jag kastar bort det..

Ebba 071228, Hampus 110225
  • sissi76

Tack för alla svar!
    Ja jag misstänkte det att man inte får värma om mjölk, men jag ville vara säker. Ibland förbereder jag 90ml och han äter bara 30ml så detkänns lite tråkigt att kasta bort så mycket!
    Men vad kan man göra! Jag ska laga nu bara 60ml och sen fylla på om han inte är nöjd  Glad

• Maariiia

Ja, det känns trist att slänga. Jag pumpar ut den lilla bröstmjölk jag har (blir ca 150 ml/dag) och när hon inte äter upp det känns det verkligen surt att slänga det lilla jag ändå lyckas få ut :(
    Men tyvärr kan man ju aldrig veta hur hungriga de lilla liven är!

• Drake

Jag tror nestlé har tjänat mer pengar på det vi slängt bort än vårt barn ätit

Vissa dagar slänger vi minst lika mycket som hon äter. En del dagar äter hon 20 ml av 120, så det blir ju en hel del att kasta, tyvärr.
    Vi blandar ogärna till en omgång till för hon tappar intresset under tiden och då får hon i sig så lite mat. Men har man en hungrig unge som kan vänta 30 sek så är det ju absolut bäst att blanda en portion till.

Svar på tråden värma om mjölkersättning?