Varför låter du ditt barn springa och skrika mitt i ett bostadsområde?
Eftersom det finns mängder av barn som gör just detta så finns det ju också mängder av föräldrar sm tycker det är okej och någon av föräldrarna borde ju sitta på Fl. Jag är nyfiken på hur ni tänker.
Vi bor i ett parhus i ett lugnt och tryggt område där husen ligger i rader med små gator emellan varje rad. Det är ju väldigt varmt och man vill ju gärna ha balkongdörr eller fönster öppet för att få in lite svalka men det är totalt omöjligt. I området springer det omkring 3 ungar, mellan 10 - 13 år och de ropar och skriker och skrikskrattar och håller på, fram och tillbaka mellan husen och de är fruktansvärt irriterande. Föräldrarna är hemma men bryr sig inte. Så hur tänker man som förälder? Att klockan bara är 20.50 så inge ändån kan klaga på ungarna, att barn är barn och måste få skrika av sig, att det är varje förälders rätt att koppla av om kvällarna och ungarna håller sig ju på området? Hur tänker man?
Jag vet att föräldrarna till just dessa barn har fått klagomål tidigare men inget biter på dem, ungarna härjar fritt så länge de vill. De är på lekplatsen och skrämmer småbarn och de stoppade min sexåring när han kom cyklande och började bråka med honom, de är bedrövliga.
Men det är främst skrikandet jag undrar över då jag märkt att det är fler än dessa tre ligister som får hålla på så.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-04 22:39
Måste förtydliga eftersom merparten föräldrar tydligen chockas svårt av min trådstart. Nej, det handlar INTE om små barn som skrattande och lekandes leker tafatt i solskenet, det handlar om 10 - 13 åringar som driver runt i området sena kvällar och fullkomligt gallskriver, vrålar, vad det verkar bara för att just låta så högt det går. Dock har jag genom era svar fått en insikt i hur deras föräldrar kan tänkas resonera och även om det är beklämmande så var det ju ändå det jag ville med tråden, veta hur ni resonerar.