Dr Brown´s nappflaska
Ni som använder Dr Brown´s nappflaska, hur blandar ni iordning ersättningen?
Man ska ju inte skaka flaskan eftersom pulvret kan fastna i hålen.
Ni som använder Dr Brown´s nappflaska, hur blandar ni iordning ersättningen?
Man ska ju inte skaka flaskan eftersom pulvret kan fastna i hålen.
jag blandade alltid i flaskan...
Har jag aldrig hört och aldrig haft problem med. Skaka på!
Skakar jag med. Funkar finfint.
Du får skaka hårdare :)
Nu har jag inte den flaskan, men kan du inte vispa ihop det i en skål brevid och sedan hälla i flaskan?
Jag satte handflatan för öppningen och skakade Innan jag satte i tillbehören!
Vi måttar upp vattnet, häller i rätt mängd pulver, kopplar ihop alla delar och skakar. Har aldrig haft problem med pulver som fastnar i nappen..
Då kör vi på det att skaka!!
Det enda jag märkt är att det är svårare att blanda ersättning med kallt vatten. Med varmt går det bättre
Jag rörde ersättningen så att den blandades, eller så skakade jag och lät flaskan stå till bubblorna var borta. Våran lilla tjej hade magproblem och blev bättre av att inte skaka flaskan eftersom det blev en massa bubblor då. Fungerade bra för oss.
Hej
Jag änv en sked och rörde runt i flaskan med.
Jag skakar nu:) funkar bra. Det var att min man hade läst i bruksanvisningen att man skulle röra så det inte fastnar klumpar i hålen. Men det går nu bra med att skaka!
Har precis köpt en dr brown då min son sväljer mkt luft o har lite kolik så tänkte se om detta funkar... har förstått att man inte ska skaka flaskan just för att undvika att d kommer in luft.. tänkte blanda ersättningen i en skål eller skaka i en annan flaska o sen hälla över..
hör gärna från folk med erfarenhet av flaskan, har det hjälpt era små att inte få lika ont i magen?
Jag skakar aldrig flaskan utan "virvlar run" flaskan istället så löses det upp snabbt. Nån liten klump blir det alltid kvar men det bryr jag mig inte om.
Vi använder en lång kaffesked o rör om med i flaskan.
alltså, dr brown funkade första dan för min son som haft ont i magen o svalt mkt luft....matningarna gick betydligt bättre o så. men nu idag så beter han sej likadant som han gjorde med andra flaskan, typ dricker, skriker, dricker igen, o verkar få i sej luft!? har kollat så alla delar sitter rätt, vilket de gör. kan de få i sej maten för snabbt med napp nr 1 ? långsamt flöde står d ju... ska det droppa ersättning från nappen då man vänder flaskan uppoch ner?
oh vi hade samma problem, han hade ont i magen och skrek mycket, vi tyckte
att vi gjorde rätt när det gällde maten.. han fick pausa under tiden han åt,
han fick sitta lite upprätt när han åt, men han skrek fortfarande..
tydligen passade inte denna nappflaska oss, han åt för snabbt,
det bildas inget vakum i denna flaska så mjölken rinner för snabbt ner
han får inte kämpa. Vi ger honom i de billiga nappflaskorna nu och
det funkar super bra, nu tar det honom 20min att äta och han pausar
själv kanon!
kan tillägga till dig Annastr att vi fick reda på att vår kille var mjölkkänslig
också när han betedde sig då, så nu har vi Nutramigen en mjölkfri
ersättning och han är så lugn och fin nu :) och nej det ska inte läcka
tror locket sitter på fel kanske !