Utebliven mens med p-piller
De senaste arton månaderna har jag konsumerat Trinovum 28 och det har i ren allmänhet gått bra om man bortser från biverkningarna (huggningar i livmodern samt äggstockarna). Det har dock kommit till en punkt där mensen har bestämt sig för att inte dyka upp och jag står här som ett frågetecken och förstår ingenting eftersom detta aldrig har hänt tidigare. Jag har konsumerat p-piller av olika sorter i totalt fem år och detta är andra gången som mensen uteblir - första gången var jag hormonfri (d.v.s. att jag inte använda några p-medel alls) och det visade sig då att jag var gravid. Andra gången är nu - när jag äter p-piller.
Eftersom vi inte vill ha barn för tillfället (eller, ja. Jag vill, men det går inte) har jag konsumerat mina kartor precis som jag skall och varje månad på piller nr. 24 brukar jag få min mens. Nu är jag på piller nr.27 och det har fortfarande inte hänt någonting.
Bara några dagar innan själva blödningen sätter igång brukar jag få ont i magen samt att det uppträder en brun flytning. Jag har inte känt av samt sett ryken av detta och börjar nu bli orolig att jag kan ha blivit gravid - även om risken skall vara väldigt liten.
Finns det någon som har varit med om detta?