• Issej

Om att doppa ett graviditets test i coca cola

Läste på en tråd här igår att om man doppar ett graviditetstest i cola så blir de positivt. Tyckte de lät lite konstigt, men eftersom jag har billiga stickor så var jag ju tvungen att testa, så vet ni vad resultatet blev? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-17 22:01
    Ingen tvekan om att de är positivt, även om de är svagt!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om att doppa ett graviditets test i coca cola
  • Amazina

Ja, på youtube finns det bevislien massor av filmer som visar positiva test med!!

• Issej

Nä precis =) Men man testar väl ändå inte om man druckit massa massa cola =) Ja lite konstigt att de blir pos, men ändå lite häftigt. För då har de ju fel att testen ENBAR reagerar på hcg. För cola innehåller ingen hcg

• Lollo36

Det råkar inte vara färgämnet som blir ett streck på testområdet då?

Förstår inte riktigt vilken relevans det har, man doppar det ju inte i cola när man testar på riktigt, så. Och det är ju inte om om man kissar CocaCola bara för att man druckit det...

• viseversa
    Lollo36 skrev 2011-06-17 22:25:52 följande:
    Det råkar inte vara färgämnet som blir ett streck på testområdet då?

Förstår inte riktigt vilken relevans det har, man doppar det ju inte i cola när man testar på riktigt, så. Och det är ju inte om om man kissar CocaCola bara för att man druckit det...
    Klert man inte kissar cola. men vissa ämnen går ju ut i urinen det var det jag menade. 
  • Fru Kwasthilda

Det är ren kemi. Om cola innehåller en molekyl som bitvis liknar hcg och denna dessutom förekommer i stor koncentration så blir testet positivt. Olika tester är dock olika specifika och ett mer specifikt test kräver förmodligen att en större del av molekylen är "rätt". Detta är till viss del samma princip som gäller för vissa läkemedelsbiverkningar, rätt molekyl passar en viss receptor i kroppen och gör nytta men förekommer den i höga koncentrationer så kommer den även att passa in (delvis) i fel receptorer och ge biverkningar.

• Issej

Såg på ett forum att detta diskuterades, så blev man  ju självklart nyfiken :D

• Fluffguf

Jag har också testat, och det blev helt klart negativt, jag är rätt nyfiken på varför det blir så olika resultat. Jag använde testlagrets sticka, och det var ju ett annat test på den här bilden, så jag antar att det kan bero på det.

• Issej

Okej  =) Jag hade en sticka ifrån planera gravidiet.se , Hade varit häftigt att testa med ett test från apoteket, typ clearblue, fast elt onödigt :D

• GulTussilago
    Issej skrev 2011-06-19 19:35:06 följande:
    Såg på ett forum att detta diskuterades, så blev man  ju självklart nyfiken :D
    Jo, det hade jag också blivit
    Men undra hur de kom på det till att börja med
Svar på tråden Om att doppa ett graviditets test i coca cola