• Imox

Ännu en bilstols fråga!!

Har en 3 årig son som sitter bakåt vänd i sin Akta Graco Cosmic Comfort, han sitter väl hyffsat bra, lång som han är så är det trångt för benen men det går ju.
    Men han har börjat klaga på och sitta bakåt vill sitta åt andra håller så han ser (åker ibland med sin mormor som har någon bältsestol framåt) Sen är det ett slit att få in honom bakåt trångt och bökigt och när man inte riktigt vill hjälpa till..

Skulle helst vilja ha honom bakåtvänd för alltid!! Men det börjar bli tufft med en uttråkad trotsig 3 åring som vill se mera.

Vet att man kan ha stolen åt andra hållet oxå, men den känns lite bökig för det och att man ska ha vanliga bältet..
    Vad finns det för annat bra säkert utbud på framåtvända stolar??

Tips råd allt motages!!

• Svar på tråden Ännu en bilstols fråga!!
  • theajunimamma03

Vi var i en barnvagnsaffär och skulle köpa en framåtvänd bilstol för våran son blev så fruktansvärt åksjuk hela tiden..

Hon rekomenderade oss att köpa en bälteskuddersstol eftersom vi ändå tänkte vända på honom!!  Det var ju dessutom jätteskillnad i pris

Men visst är det bästa att sitta bakåtvänd

• Finesse

Säger bara Britax Two-way! Min dotter kommer lätt att kunna sitta i den stolen tills hon är över 5 år.. nu är hon 3,5 år.. och vi har inget gnäll eftersom hon ALDRIG åkt framåtvänd nångång.. det är bara lathet att vända ett barn framåt vid för ung ålder.. 

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Cecci78

Till en 3-åring? Då skulle ju jag säga- ingen, inte någon säker iaf. Du kan inte ha en så liten med bara bilens bälte, han riskerar glida ur det vid en krock/olycka, sen det gamla vanliga tjatet om nacken osv...

Rekommenderar också Britax Two WAy (bakåt), den sitter min 123 centimeters pojk i. Har de aldrig åkta framåt så vet de ju inte det... passa på att köp en till mormors bil också!

Vet att det är jobbigt med trotsiga 3-åringar men inget skulle få mig att  ge efter just när det gäller något så viktigt som hur de ska åka i bilen, ett så litet barn ska helt enkelt inte bestämma det!

• tinis77

Köp en britax two-way och använd bakåt i din bil, och sätt cosmicen i mormors bil (bakåt). Varför sätta honom framåt öht?? Han är alldeles för liten för det, han bör sitta bakåt i minst 2 år till.... Min snart sexåring sitter bakåt, funkar skitbra.

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • cicci85

Jag skulle som de andra, köpa en >britax twoway! Den är mycket rymligare och barnet kommer att sitta jättebra! Min son gnällde ocå när han satt i AG duoflex, han tyckte den var trång och huvudstödet var obekvämt. I Twowayen var det inget gnäll på komforten, han satt jättebra! Skulle aldrig låta en 3-årig åka framåtvänd! Inte ens i mormors bil!

För en 3-åring finns ingen säker framåtvänd stol!

theajunimamma03 hur lång och hur tung var ditt barn när de sa att ni skulle ha bältesstol istället för framåtvänd bilstol?

Svar på tråden Ännu en bilstols fråga!!