• Thessbaby

hur vet jag att en plastikkirurg är seriös?

jag har haft funderingar i flera år att göra en bröstförstoring , ingenting rejält men då jag knappast är en 65AA i bh storlek är 172 lång & väger 60kg så känner jag mig inte kvinnlig alls att vara helt platt
    har under 2års tid nu kollat igenom en massa olika plastikkirurger men vågar inte bestämma mig för någon
    då jag inte vet om det är seriöst eller ej?!

hur kan jag veta att det är en seriös klinik jag kommer till och att den är "säker" ?
    oerhört tacksam för alla svar jag kan få :)

youre dream is my reality
  • Svar på tråden hur vet jag att en plastikkirurg är seriös?
  • Thessbaby

ja har googlat, det är svårt med svar !

frontline - tack ska kika!

• schälek

Tjena! Har opat näsan och då ringde jag till HSAN (Hälsa och Sjukvårdens Ansvarsnämnd) för att kolla om läkaren som jag var "intresserad" av hade några anmärkningar, de ser fyra år tillbaka. Ringde även till socialstyrelsen för att dubbelkolla hans utbildning (hans CV låg på hemsidan). Lycka till!

• Gladskit

Vänd dig till en etablerad klinik, googla för att få fram andras åsikter och tankar om vederbörande på forum och liknande samt ring och kolla med HSAN!
    Då tycker jag du gjort vad du kunnat.

• Mrs Lady
    schälek skrev 2011-06-14 21:39:32 följande:
    Tjena! Har opat näsan och då ringde jag till HSAN (Hälsa och Sjukvårdens Ansvarsnämnd) för att kolla om läkaren som jag var "intresserad" av hade några anmärkningar, de ser fyra år tillbaka. Ringde även till socialstyrelsen för att dubbelkolla hans utbildning (hans CV låg på hemsidan). Lycka till!
  • Thessbaby

okej tack så mycket! ska kolla upp några få som verkar bra och höra med andra och sedan ringa dit !

• TEmamma

Viktigt tycker jag är att se hur kliniken tar hand om en om komplikationer uppstår! Det kan säga en hel del om hur bra dom är! =) Lycka till!

• Thessbaby

tack ! ska göra det, ska på en konsultation på Art Clinic här i göteborg den 28 med Per Windh !
    ska ställa honom 20 000 frågor haha !

• schälek
    Thessbaby skrev 2011-06-17 15:21:51 följande:
    tack ! ska göra det, ska på en konsultation på Art Clinic här i göteborg den 28 med Per Windh !
    ska ställa honom 20 000 frågor haha !
    jag har faktiskt opat mig där fast hos Ingemar Fogdestam, Per Windh är också bra! :) Jag kunde inte vara mer nöjd! Hör gärna av dig när du har varit på konsultation :)
  • Buspojkarna

Ta inte bara reda på om läkaren har några anmälningar utan även om du måste betala en korrektionsoperation om det skulle bli fel.

Sedan kan det vara bra att välja en kirurg som lägger proteserna både bakoom och framför bröstmusklerna. Ifall att du lägger de bakom och får problem, så kan det vara skönt att slippa betala en helt ny operation för att få de flyttade.

De flesta kirurger har en förmåga att lägga alla proteser bakom musklerna och säger till nästan alla att det skulle bli finast och att man är för tunn för att ha de framför musklerna. Detta är däremot ftast rent bullshit. Det blir oftare mer naturligt att ha de framför musklerna.

Måste som ger råd om storlek säger även att man ska lägga till lite mer för att man sen blir storleksblind.
    Gjorde som alla andra sa, men ångrade mig ordentligt. La först in 425/450cc i högprofil och det såg ut som värsta pamela andersson bomberna. Hade nog 65H i bh eller ännu större.

Sedan bytte jag till framför musklerna då jag fick sånna hemska problem med mina brsötmuskler som var så starka. Bytte även till 250/300cc i mentor plus profil och nu ser det mycket naturligt ut. Bh nu ligger på 65/70 E. De ser ut som stor C/liten D och passar min kropp perfekt. Ser större ut utan kläder än med.

Nu är jag helt nöjd även om jag har lite rippling, som är väldigt vanligt. Det är vågbildning på implantatet. Vad jag läst mig till ska man ha minst chans att få rippling om man lägger in mentors plus profil i cohesive 2, jag har dock cohesive 1 som är lite mjukare och känns oerhört mycket mer naturliga.

Allt som allt har jag lagt ut 37000 första op, med 3års kapselförsäkring, 7000kr narkos operation 2(la de framför musklerna 14 dgr efter 1a op, 4000kr narkos operation 3(bytte till mindre implantat. Det blev dyrt, men nu är jag helt nöjd och kommer aldrig att ta ut de. Kanske byter ut implantaten när jag blir äldre.

• StinaFia

Förutom att ringa till HSAN ska läkaren vara medlem i Svensk plastikkirurgisk förening och Svensk förening för estetisk plastikkirurgi.

Jag rekomenderar också POF ( som Frontlaine länkade till) och att du mailar  Plastikakademin http://www.plastikakademin.se/tid.html
    och frågar vad du ska tänka på i dtt val av plastikkirurg. Ingen reklam, jag har själv inte opererats av Gunnar, utan jag vet med 100% säkerhet att han är riktigt seriös. Själv är jag opad av Charles på Victoriakliniken.

• Thessbaby

lite sent men skriver ändå ^^
    har varit på konsultation nu och känner mig ganska så säker på Per Windh!
    har dock inte bokat in mig på nån OP än , ska kika lite på några andra kliniker innan jag bestämmer mig helt!
    han kändes pålitlig och hade svar på alla mina frågor, fick papper på allt & fick även se lite bilder mm.

tack för eran hjälp!

• Anonym (Miffy)

Hej!
    Jag fick en massa hjälp på en sida jag blev tipsad om av en kompis som gjort brösten. Sidan heter plastikinfo.se och har en massa info och FAQ om vad man skall tänka på när man väljer plastikkirurg. Jag läste allt och kunda sålla bort väldigt många som jag hade på min lista och hamnade hos en toppen bra plastikkirurg.

Svar på tråden hur vet jag att en plastikkirurg är seriös?