Ta inte bara reda på om läkaren har några anmälningar utan även om du måste betala en korrektionsoperation om det skulle bli fel.
Sedan kan det vara bra att välja en kirurg som lägger proteserna både bakoom och framför bröstmusklerna. Ifall att du lägger de bakom och får problem, så kan det vara skönt att slippa betala en helt ny operation för att få de flyttade.
De flesta kirurger har en förmåga att lägga alla proteser bakom musklerna och säger till nästan alla att det skulle bli finast och att man är för tunn för att ha de framför musklerna. Detta är däremot ftast rent bullshit. Det blir oftare mer naturligt att ha de framför musklerna.
Måste som ger råd om storlek säger även att man ska lägga till lite mer för att man sen blir storleksblind.
Gjorde som alla andra sa, men ångrade mig ordentligt. La först in 425/450cc i högprofil och det såg ut som värsta pamela andersson bomberna. Hade nog 65H i bh eller ännu större.
Sedan bytte jag till framför musklerna då jag fick sånna hemska problem med mina brsötmuskler som var så starka. Bytte även till 250/300cc i mentor plus profil och nu ser det mycket naturligt ut. Bh nu ligger på 65/70 E. De ser ut som stor C/liten D och passar min kropp perfekt. Ser större ut utan kläder än med.
Nu är jag helt nöjd även om jag har lite rippling, som är väldigt vanligt. Det är vågbildning på implantatet. Vad jag läst mig till ska man ha minst chans att få rippling om man lägger in mentors plus profil i cohesive 2, jag har dock cohesive 1 som är lite mjukare och känns oerhört mycket mer naturliga.
Allt som allt har jag lagt ut 37000 första op, med 3års kapselförsäkring, 7000kr narkos operation 2(la de framför musklerna 14 dgr efter 1a op, 4000kr narkos operation 3(bytte till mindre implantat. Det blev dyrt, men nu är jag helt nöjd och kommer aldrig att ta ut de. Kanske byter ut implantaten när jag blir äldre.