• superpower

Nya mammakompisar södra sidan av Sthlm

Hej!
    Jag är en tjej på 24 år, men en liten på 6 månader. Vi planerar en flytt mot södra sidan av Stockholm, och lämnar mina kompisarna efter mig,
    Skulle vara trevligt att lära känna andra mammor, som inte bor så långt bort från oss.
    Med södra sidan menar jag huddinge, flemingsberg, botkyrka osv, så noga är det inte
    Så du glada och fördomsfria är välkommen att höra av dig, antingen här i tråden eller gästbok/inbox

Ha det gott 

• Svar på tråden Nya mammakompisar södra sidan av Sthlm
  • MammaSofi

Ohh snart får du chansen att uppleva det igen :D

Jag tycker nästan att tiden går lite väl fort numera :P nyss va han ett litet spädbarn nu står han och går mot möbler..
    lite komiskt att när dom va små då länktade man efter att få uppleva krypandet och allt sånt, nu vill man nästan att dom ska vänta lite så man får njuta lite mer av den lilla bebisen :P

• Hankii
    MammaSofi skrev 2011-09-06 19:23:07 följande:
    Ohh snart får du chansen att uppleva det igen :D

Jag tycker nästan att tiden går lite väl fort numera :P nyss va han ett litet spädbarn nu står han och går mot möbler..
    lite komiskt att när dom va små då länktade man efter att få uppleva krypandet och allt sånt, nu vill man nästan att dom ska vänta lite så man får njuta lite mer av den lilla bebisen :P
    jaa :) 

exakt, man måste verkligen ta vara på tiden som är Glad det går i en himla fart, Nellie pratar ju massa redan, eller säger några ord i alla fall, dock så uttalar hon inte allt som man ska men det är ju det som är så gulligt Flört 
  • MammaSofi
    Hankii skrev 2011-09-06 19:36:30 följande:
    jaa :) 

exakt, man måste verkligen ta vara på tiden som är Glad det går i en himla fart, Nellie pratar ju massa redan, eller säger några ord i alla fall, dock så uttalar hon inte allt som man ska men det är ju det som är så gulligt Flört 
    Ohh va kul, jag håller med det är ju det som gör det så gulligt.
    Jag länkar tills Rasmus börjar säga ord på sitt vis :)
    Fast samtidigt så vill jag ju ha min lilla mysis!

Åh äntligen har Rasmus börjat äta annat än ersättning.. nu går det i en rasande fart så länge det inte är pureer. dom har aldrig gått ner.
  • MammaSofi
    Hankii skrev 2011-09-08 12:24:07 följande:
    jaa :) det lär komma när som helst tror jag Glad 

okej vad äter han nu då?  
    Nu äter han allt som man ger honom i bitar, han har testat banan, morot, potatis, mackor, imorgon blir det lite köttbullar :D

Nu börjar det verkligen bli kul att mata honom när han faktiskt inte kväljs av allt man ger honom :D
  • Hankii
    MammaSofi skrev 2011-09-08 19:22:49 följande:
    Nu äter han allt som man ger honom i bitar, han har testat banan, morot, potatis, mackor, imorgon blir det lite köttbullar :D

Nu börjar det verkligen bli kul att mata honom när han faktiskt inte kväljs av allt man ger honom :D
    okej Glad va roligt, har han någon favorit? 
  • MammaSofi
    Hankii skrev 2011-09-09 09:02:28 följande:
    okej Glad va roligt, har han någon favorit? 
    Favoriten är nog limpmacka med lite smör, då står han brevid och gapar som en liten fågelunge.. så jag kan glömma att ha frukosten i fred :P

Har Nellie någon favorit?
  • Hankii
    MammaSofi skrev 2011-09-09 09:28:56 följande:
    Favoriten är nog limpmacka med lite smör, då står han brevid och gapar som en liten fågelunge.. så jag kan glömma att ha frukosten i fred :P

Har Nellie någon favorit?
    hahaha jag känner igen det där Flört

Nellie gillar allt, så hon har inte direkt en favorit :)
  • MammaSofi
    Hankii skrev 2011-09-09 19:58:28 följande:
    hahaha jag känner igen det där Flört

Nellie gillar allt, så hon har inte direkt en favorit :)

Oh va skönt att hon gillar allt :D måste underlätta en hel del!

Äter hon samma mat som er?

• Hankii
    MammaSofi skrev 2011-09-11 14:49:37 följande:

Oh va skönt att hon gillar allt :D måste underlätta en hel del!

Äter hon samma mat som er?

Ja det är skönt :) 

När det är middag så äter hon samma mat som oss, fast inte lika mycket krydda och så. Till lunch brukar hon få burkmat Glad 
  • MammaSofi
    Hankii skrev 2011-09-12 09:25:58 följande:
    Ja det är skönt :) 

När det är middag så äter hon samma mat som oss, fast inte lika mycket krydda och så. Till lunch brukar hon få burkmat Glad 
    Ahh okej, va skönt att inte behöva laga olika maträtter :)
Svar på tråden Nya mammakompisar södra sidan av Sthlm