• Dojdan

Ni som är helt emot abort, varför?

Jag är själv för abort. Jag anser att man ska kunna välja bort en graviditet om det är väldigt opassande då man är för ung, för ostabil mentalt eller ekonomiskt.. ja jag tycker helt enkelt att man ska få välja det själv.

Men ni som är emot abort, varför är ni det? Skulle ni tycka att det var fel oavsett hur garviditeten kommit till (jag tänker våldtäkt, incest mm)?

Berätta! 

• Svar på tråden Ni som är helt emot abort, varför?
  • Lindis1974
    Shule ya Furaha skrev 2011-06-21 16:06:45 följande:
    Alla människors liv börjar med befruktningen, och jag tror på allas lika värde utan undantag.
    Det våldtagna personens värde då?
  • Shule ya Furaha
    Lindis1974 skrev 2011-06-21 16:39:25 följande:
    Det våldtagna personens värde då?
    Jag sa ALLA människor utan undantag.
  • Sheldon
    Shule ya Furaha skrev 2011-06-21 16:55:25 följande:
    Ett foster är inte en människa och har inga mänskliga rättigheter. Aborträtten är däremot en mänsklig rättighet.
    Dumhet är en smittsam folksjukdom som med alla medel bör bekämpas!
  • Shule ya Furaha
    Sheldon skrev 2011-06-21 17:01:02 följande:
    Ett foster är inte en människa och har inga mänskliga rättigheter. Aborträtten är däremot en mänsklig rättigheter
    Abort är ingen mänsklig rättighet, däremot är rätt till liv det.

Som embryo och foster var jag en växande människa, jag slutade att växa vid 18, vad var då du för någonting ?
  • Renesme
    sharatec skrev 2011-06-14 19:49:28 följande:
    Du förstår väl att det GIVETVIS finns någon, någonstans, som har blivit våldtagen som ändå är emot abort?

Och för att klargöra: jag stödjer den abortlagstiftning vi för närvarande har i Sverige.
    Så du tycker att abort fram till vecka 18 (22) är helt okej? Då har man i de absolut allra flesta fall varit fullt medveten om att man varit gravid men ändå inte gjort "något åt det" tidigare?
  • Shule ya Furaha
    lövet2 skrev 2011-06-21 18:18:14 följande:
    Därom tviste de lärde ...
    De "lärda" tvistar inte om det, de  är överens om  att de ofödda barnen är av människosläktet homo sapiens, vad de däremot tviste om är om dessa ska ha ett människovärde också.

De som säger sig stå för alla människors lika värde men inte innesluter ALLA är bara hycklare.

Abort är ingen mänsklig rättighet, utan en tradgedi. 
    Rätt till liv är däremot en mänsklig rättighet. 

">

• Sarah f
    Shule ya Furaha skrev 2011-06-21 18:51:25 följande:
    Abort är ingen mänsklig rättighet, utan en tradgedi. 
    Rätt till liv är däremot en mänsklig rättighet. 

">

" target="_blank">

Ett liv som går snett är med en tragedi.
  • Lindis1974
    Shule ya Furaha skrev 2011-06-21 16:55:25 följande:
    Ser inte värdet för den drabbade kvinnan, om man måste tvingas till att föda ett barn man inte vill ha. Som tillkommit genom våldtäkt. Förklara för mig värdet i det?
  • Dr Mupp
    Renesme skrev 2011-06-21 18:42:57 följande:
    Så du tycker att abort fram till vecka 18 (22) är helt okej? Då har man i de absolut allra flesta fall varit fullt medveten om att man varit gravid men ändå inte gjort "något åt det" tidigare?
    Absolut. Hellre abort i vecka 18 än att föda fram ett barn som man inte vill eller kan ta hand om. Fast du kanske hellre ser att barnet födas fram vanvårdas av mamman tills den dör hellre än att hon gör en abort.

Abort efter vecka 18 är extremt ovanligt.
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Lilo82
    Shule ya Furaha skrev 2011-06-21 16:24:23 följande:

Jag har all rätt att säga, eller  vädja till dig att  inte döda den lilla människan som växer i dig.
    Och då hag väl jag all rätt att säga åt dig att dra åt helvete och stoppa upp dina åsikter någonstans där solen inte lyser, eftersom det inte är ditt beslut att fatta. Ett embryo är ingen människa. 
Svar på tråden Ni som är helt emot abort, varför?