Var inte detta jättetaskigt?
Blev så arg och ledsen på stället där min tjej äter på dagarna i skolan. Hon har idag gott ur förskolan då. Här i denna skola lagas ingen mat utan det görs på ett ålderdomshem som ligger precis brevid skolan. Dit går dom och äter i matsalen där....Idag berättade Tindra att dom bjöd på glass där igår, OM man åt upp ALL sin mat. Min tjej är extremt liten i maten, jag VET att hon inte tar till sig för mycket på tallriken. Hon är ganska kräsen, men hon säger (och jag har frågat fröken) att hon smakar på allt i skolan. Så tillbaka till gårdagen...det hade varit spiralmakaroner och nån kyckling-gryta med paprika i. Många barn kanske äter paprika, men det är ändå lite speciell smak på det tycker jag och tycker inte det är konstigt att barn inte äter det. Tindra äter då inte paprika. Men hon åt upp ALL den andra maten, hade bara petat undan paprikan. Dom andra barnen hade ätit upp och fick sin glasspinne, men inte Tindra för hon hade inte ätit upp paprikan. FY FAN vad arg jag blev....Hur kan dom göra så?? Dessutom hade det varit en sån där vanlig liten vaniljpinne....vad kostar en sån?? Några kr.....kunde då inte Tindra fått en sån med?? Eller överreagerar jag? Tycker bara så synd om henne när hon väl hade ätit upp, utom det som hon inte tycker om....så får hon sen sitta där och titta på när dom andra äter glass Herre Gud, det finns väl vuxna som inte tycker om allt, som petar bort saker i en gryta där mycket finns blandat....Nä, nu är jag arg som attan!!!