• mrseightball

HJÄLP!! Mina Progynon slut, får inte tag i nytt recept!!

Hej!

För två veckor sedan gjorde jag en äggdonation i Riga och fick två ägg insatta. Eftersom jag går utomlands för behandling har jag en privat gynekolog i Sverige som hjälper till med medicinering och undersökningar på hemmaplan. I onsdags upptäckte jag att det recept jag hade på Progynon 2 mg hade gått ut och jag som endast hade Progynon för två dagar till fick panik och kontaktade min läkare på torsdag morgon. Läkaren skulle skriva ut ett recept så jag hade det på fredag eftermiddag. När jag i eftermiddags kollar på apoteket finns inget recept! Jag får inte tag i min läkare eftersom privatkliniken är stängd. Jag kontaktar då jourläkarcentralen eftersom kl redan blivit 16.45. Sjuksköterskan som svarar är väldigt tveksam till om deras läkare kan hjälpa mig men lovar att återkomma under kvällen. Nu ikväll ringer jourläkarcentralen och säger att deras läkaren inte kan hjälpa mig utan ärendet har skickats till gyn som ska höra av sig.

Om jag inte tar Progynon nu över helgen riskerar jag missfall ju... Vad sjutton skall jag göra??? Kan en annan läkare verkligen inte hjälpa mig över helgen (eller med ett recept) bara för att jag går på en privat behandling? Jag har verkligen panik just nu!!!  
    Har någon vart med om nått liknande och vad gjorde du/ni då? Nån som har något annat tips??

P.S Jag vet redan att jag var klantig som inte såg att receptet gått ut och vill inte höra nått om det, vet att jag borde ha haft koll men jag missade detta...

Mvh
    Mrs Eightball

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-10 21:27
    Jag fick ett recept!!!! Det löste sig!!!!

• Svar på tråden HJÄLP!! Mina Progynon slut, får inte tag i nytt recept!!
  • Marelb

Ohh vilken tur!!

Det gäller att hämta ut grejerna i tid också annars kan det bli som för mig att medicinerna var slut på lager!! Oviss leveranstid sa alla Apotek... Fick åka tre mil för att hämta grejerna sen när "växeln" sökte och hittade det till slut. Det var inte samma panik som för dig dock.

Lycka till nu!!

Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • mrseightball

Glad
    Ja det är mkt som kan hända när man ska hålla koll på alla dessa mediciner och precis som du skriver ibland är de dessutom slut... Usch ja!

Tack för lyckönskningen, jag plussade på mitt gravtest idag! Glad

• Marelb
    mrseightball skrev 2011-06-12 21:08:42 följande:

Glad
    Ja det är mkt som kan hända när man ska hålla koll på alla dessa mediciner och precis som du skriver ibland är de dessutom slut... Usch ja!

Tack för lyckönskningen, jag plussade på mitt gravtest idag! Glad

ÅÅÅ GRATTIS GRATTIS!!!

Hoppas det blir fler par som gör det snart... Jag är äggdonator...
    Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • mrseightball
    Marelb skrev 2011-06-12 22:34:42 följande:
    ÅÅÅ GRATTIS GRATTIS!!!

Hoppas det blir fler par som gör det snart... Jag är äggdonator...
    Tack tack!!

Och stort tack till dig och alla andra som ställer upp och ger det finaste man kan ge en annan människa!!! Ni är underbara!!!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden HJÄLP!! Mina Progynon slut, får inte tag i nytt recept!!