• ladysoul77

Vilken framåtvänd bilstol har ni?

Kom gärna med synpunkter.. Tack!

• Svar på tråden Vilken framåtvänd bilstol har ni?
  • WimZy

Brio och vi är nöjda med den.

• MorMargit

Menar du bältesstol, en sån som man har när barnet vuxit ur den bakåtvända stolen? I så fall har dottern, 8 år, en Britax Adventure och sonen, 11 år, sitter på bilkudde ( minns inte märket).

• cicci85

Sonen har Britax kid plus och kid fix, rätt så nöjd med dem, de är lite trånga för en bredaxlad pojke men annars sitter han bra. Den har mer sidoskydd än adventure men eftersom han ändå inte riktigt får plats mellan sidoskydden tvivlar jag på att den skulle skydda bättre...

• ladysoul77

Tack för era svar! Nu verkar jag vara lite inne på en Be Safe. Vi kommer göra en långresa i sommar och den ser mest bekväm ut tycker jag. (plus säker såklart) En del stolar är ju stenhårda att sitta på! 

• Kina79
    ladysoul77 skrev 2011-06-11 09:38:23 följande:
    Tack för era svar! Nu verkar jag vara lite inne på en Be Safe. Vi kommer göra en långresa i sommar och den ser mest bekväm ut tycker jag. (plus säker såklart) En del stolar är ju stenhårda att sitta på! 
    Precis som med bakåtväda stolar så är det viktigt att prova hur den sitter i bilen och hur barnet sitter i den.

Vi har en Akta Graco Rallysport och en britax Adventure. Dessa är inköpta för att de är de smalaste och får plats tillsammans med en bakåtvänd Hi-Way i baksätet + att barnen sitter bra i dem och gillar dem

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • AnniPanni

Vi har Maxi Cosi Rodi till alla tre barnen och de är kanon bra. Går att ställa in på lite olika sätt och även att luta lite bakåt. Bra stöd för huvudet och man kan öka/minska bredden över axlarna.

Barnen är 3½ 6½ och 8år.

• Cecci78

vilken du ska ha beror också lite på hur stort barnet är, vissa stolar är mindre o då får ju de större barnen inte plats i dem så länge som de bör sitta i en sådan stol. Mindre barn (från 5 år) får väl plats i alla bältesstolar skulle jag tro, dock är en del smalare och en del bredare. När det blir aktuellt kommer vi att köpa antingen en be safe eller en Britax kid plus, fast den som cicci85 länkade till såg ju ok ut, undrar vad det där fästankaret är för något?

• Dr Mupp

Vi har en Mothers choice maxi och en Akta gracco Junior plus. Av dem föredrar jag Aktan eftersom mothers choicen är så klumpig. Mothcers choicen är dock mjukare att sitta i.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Misery

Syrran köpte en besafe den dyrare varianten till sin stora grabb. Helt suverän. Att han själv kan fälla till viloläge när han är trött och han sitter jättebra i den. Han hade tidigare en britax men den här är bra mycket bättre. Den är ganska stor men nu när det vankas småsyskon igen så provade dem med tre stolar bak och det gick. En besafe bältesstol. En babystol och en bakåtvänd two way.

Svar på tråden Vilken framåtvänd bilstol har ni?