Någon med en VW Touran och båkåtvända bilbarnstolar?
Finns det någon som har en VW Touran och har bakåtvänd bilbarnstol/ar? Vart har ni bilbarnsstolen? Är det gott om plats? Vilken bilbarnsstol har ni?
Finns det någon som har en VW Touran och har bakåtvänd bilbarnstol/ar? Vart har ni bilbarnsstolen? Är det gott om plats? Vilken bilbarnsstol har ni?
Vi har en ww Touran en 2011. Vi ahr babyskyddet fram och en Brio banstol som är bakåtvänd. Den sitter i baksätet bakom passagerarsätet. Fungerar jättebra. Vårt babyskydd är också av märket brio. Det är stor plats för barnstolarna.
Det låter bra! :) tror du det blir problem att ha två bakåtvända stolar i baksätet?
Det får nog bli en sån bil för oss!
Vi har just beställt en ny Touran och jag släpade med våra tre bilbarnstolar till bilaffären för att testa.
Med mig hade jag:
Britax Hi-way (ettan, inte nya tvåan)
Britax Multi-Tech (ettan, inte nya tvåan)
Britax Two-way.
Jag testade sätta alla tre i bredd i baksätet, bakåtvända naturligtvis. Och det gick hur bra som helst. Jag hade Multi-techen bakom "andrepilotsplatsen" och rymdes bra framför. Men om jag vill lyxa till det med benutrymmet skulle jag välja att sätta Hi-way där eller vår lilla Besafe Kid från 2005 (som ännu går att använda och tar väldigt liet utrymme). Det var dock så bra benutrymme att jag också i långa loppet kan ha Multi-Techen bakom. Jag är 170 cm lång men har långa ben.
Sen testade jag sätta Hi-way på den tredje bänkraden, som är de utfällbara bakersta sjätte och sjunde sittplatserna. Jag fick den att rymmas där, men då är den monterad med minimalt med benutrymme. Dvs för ett barn upp till 2 år ungefär. För att få Hi-way att rymmas där längst bak var jag tvungen att föra fram mellansätet en aning. Jag kunde ändå sitta bekvämt framför, åtminstone kortare sträckor (typ 10 mil).
Så du kan nog få in några bakåtvända bilbarnstolar om du vill. Och i framsätet fanns avstängbar krockkudde. Jag har själv en Passat men det är sämre med benutrymme för en vuxen framme i en Passat 2003 än i en Touran 2011 om man har en bilbarnstol bakom. Och så är också Passaten stor.
Vill du se bilder så titta här: (min dotter visar hur mycket benutrymme hon får när vi för mittensätets ryggstöd litet bakåt) aijaa.com/v.php och här: (min slitna omtyckta Hi-way på tredje raden) aijaa.com/v.php
Tack Tack för ditt svar och bilderna!
Vi har bestämt oss för en touran men en lite äldre -07 -08 men antar att det inte är några större skillnader i storlek.
Tänkte jag också skulle prova stolar i bilen innan köp men nu känns det inte som det behövs längre, trodde Aldrig det skulle gå att få plats med en bilbarnsstol på extrasätena i bilen
Roligt att jag kunde hjälpa! Tror inte du behöver släpa med stolar :)