• Här och nu

Du får veta att bonusmamma "ammat" o ogillar det; vad gör du?

Obs! Att du tycker att det är fel. Handlar du annorlunda om bonusmamman själv berättar, om pappan gör det trots att de varit eniga, eller om det kommer fram bakvägen? Och framförallt; vad GÖR du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 12:52
    Att bonusmamman ammat ditt BARN menar jag givetvis. Eller låtit det snutta. Ålder på barnet oväsentligt.

• Svar på tråden Du får veta att bonusmamma "ammat" o ogillar det; vad gör du?
  • Zunrose
    Här och nu skrev 2011-06-07 23:04:45 följande:
    Du hade fått rätt om soc följt sina kriterier, men om inte kunnat förlora vårdnaden.
    och vad menar du OM soc hade följt sina kriterie självklart ska dem följa sina regler annars kan det överklagas och anmälas som regelbrott .
  • Här och nu
    Zunrose skrev 2011-06-07 23:10:42 följande:
    och vad menar du OM soc hade följt sina kriterie självklart ska dem följa sina regler annars kan det överklagas och anmälas som regelbrott .
    Kan bli långa processer där man ändå inte alltid får rätt.
  • astro
    Här och nu skrev 2011-06-07 23:09:22 följande:
    Läs dina inlägg. Jag ska inte behöva förklara vad du själv skrivit.
    Eftersom du läst in något jag inte har skrivit är jag mer nyfiken på hur du fick ut din tolkning ut min text. Jag har läst om mina inlägg här och jag hittar då inga "fördelar med att inte reagera" hur jag än försöker.

Tolkar du månne det jag skrivit här mot en bakgrund av att du från andra trådar vet att jag i grunden inte är negativ till "tröstamning" från "fel" bröst? Det du frågade efter här var vad jag skulle göra om jag var negativ, och det var precis vad jag svarade på också. Eller? 
  • Här och nu
    astro skrev 2011-06-07 23:17:04 följande:
    Eftersom du läst in något jag inte har skrivit är jag mer nyfiken på hur du fick ut din tolkning ut min text. Jag har läst om mina inlägg här och jag hittar då inga "fördelar med att inte reagera" hur jag än försöker.

Tolkar du månne det jag skrivit här mot en bakgrund av att du från andra trådar vet att jag i grunden inte är negativ till "tröstamning" från "fel" bröst? Det du frågade efter här var vad jag skulle göra om jag var negativ, och det var precis vad jag svarade på också. Eller? 
    Givetvis kan man bara svara om man SKULLE ogilla på riktigt.
  • astro
    Här och nu skrev 2011-06-07 23:19:42 följande:
    Givetvis kan man bara svara om man SKULLE ogilla på riktigt.
    Jag tolkade ditt "vad gör du" som att det är en hypotetisk fråga eftersom situationen knappast kan ha hänt speciellt många härinne. Alla svarar utifrån idén om det skulle hända, eller hur?

Vad man skulle känna "på riktigt" lär ju vara en smula beroende av hur situationen faktiskt såg ut. Men du menar alltså att man bara kan svara om man generellt ogillar alltsammans.
    I så fall kan du ju helt enkelt ignorera mitt svar, men du kanske vill formulera din fråga tydligare nästa gång? T ex "svara bara om du är generellt negativt inställd till detta". Något sådant.

Lämnar nu något road tråden till er som "skulle ogilla på riktigt"  
  • Här och nu
    astro skrev 2011-06-07 23:24:12 följande:
    Jag tolkade ditt "vad gör du" som att det är en hypotetisk fråga eftersom situationen knappast kan ha hänt speciellt många härinne. Alla svarar utifrån idén om det skulle hända, eller hur?

Vad man skulle känna "på riktigt" lär ju vara en smula beroende av hur situationen faktiskt såg ut. Men du menar alltså att man bara kan svara om man generellt ogillar alltsammans.
    I så fall kan du ju helt enkelt ignorera mitt svar, men du kanske vill formulera din fråga tydligare nästa gång? T ex "svara bara om du är generellt negativt inställd till detta". Något sådant.

Lämnar nu något road tråden till er som "skulle ogilla på riktigt"  
    Det gäller att läsa.
  • astro
    Här och nu skrev 2011-06-07 23:25:03 följande:
    Det gäller att läsa.
    Nej, det gäller att kunna formulera sig. 

Det går t ex utmärkt att fråga:
    "Du har kört för fort och blir stoppad av polisen. Du har ingen som helst ursäkt. Hittar du på en eller säger du som det är?"

Jag har inte ens körkort och skulle inte köra för fort om jag hade ett men jag kan ändå besvara ovanstående hypotetiska fråga. 

Som du formulerade din fråga ser det klockrent ut som om du undrar vad läsaren skulle göra OM denna situation uppstod och läsaren reagerade negativt - det står inte att man bara får svara om man självklart skulle vara negativ.

Men nu när jag har förstått att det var så du menade så är det som sagt färdigdebatterat för min del. Bara påstå inte att jag inte är läskunnig, det är helt enkelt FÖR irriterande.

Natti.

• Här och nu
    astro skrev 2011-06-07 23:30:13 följande:
    Nej, det gäller att kunna formulera sig. 

Det går t ex utmärkt att fråga:
    "Du har kört för fort och blir stoppad av polisen. Du har ingen som helst ursäkt. Hittar du på en eller säger du som det är?"

Jag har inte ens körkort och skulle inte köra för fort om jag hade ett men jag kan ändå besvara ovanstående hypotetiska fråga. 

Som du formulerade din fråga ser det klockrent ut som om du undrar vad läsaren skulle göra OM denna situation uppstod och läsaren reagerade negativt - det står inte att man bara får svara om man självklart skulle vara negativ.

Men nu när jag har förstått att det var så du menade så är det som sagt färdigdebatterat för min del. Bara påstå inte att jag inte är läskunnig, det är helt enkelt FÖR irriterande.

Natti.

Bra, låt oss ha tråden ifred nu!
  • elliegr
    Här och nu skrev 2011-06-07 14:18:54 följande:
    I andra tråden trodde ingen mig, men min kompis jobbar med utredningar på soc o intygar att det räknas som övergrepp på barnet. T.o.m sexuellt sådant i många fall. Skulle du anmäla om det hände dig?
    Hej!
    Jag hade nog pratat med pappan till mitt barn och bonusmamman först. Men om  de inte hade förstått hade jag kunnat tänka mig att anmäla. 

• CrazyInLove

Jag har inga egna barn men jag är helt övertygad om att jag skulle bli väldigt arg. Tycker det är så olämpligt som det kan bli....

• Här och nu
    CrazyInLove skrev 2011-06-28 10:27:46 följande:
    Jag har inga egna barn men jag är helt övertygad om att jag skulle bli väldigt arg. Tycker det är så olämpligt som det kan bli....

På vilket sätt anser du att det är olämpligt?
  • flatfoot shakers
    Här och nu skrev 2011-06-07 22:40:39 följande:
    Vilket du inte kunnat om du inte haft ensam vårdnad utan umgängesrätt.

jo man kan om man har gemensam vårdnad vägra lämna sitt barn och hävda att barnet inte har det bra hos den andra föräldern och så får den föräldern som inte får ha barnet (om den vill) gå till tingsrätten så får saken undersökas. man kan få betala böter för att man vägrar släppa barnet men det tror jag bara är efter dom.
  • flatfoot shakers

hade detta hänt mig så hade jag ogillat det! jag hade nog frågat pappan hur han kan låta det ske. jag anser att snutta/snuga/gosa på bröstvårtor är sexuellt så länge det inte är en mamma som ger sitt barn mat. jag hade förmodligen anmält det om dom inte verkar villiga att förstå allvaret i situationen.

• Welma

Skulle skälla ut människan. Det skulle jag göra oavsett vem det är.

• Welma

Skulle det ha hänt nu så skulle nog en anmälan ske också. Något skulle vara väldigt fel då.

• Parvelsson

Jag skulle bli skitarg och förklara att det är INTE ok, det är mamman som ammar ingen annan - även om bonusmamman nu mot förmodan skulle ha mjölk i tuttarna hon med. Sen skulle  jag bli skitarg på pappan som inte gjort något för att stoppa det.

• Här och nu
    flatfoot shakers skrev 2011-07-14 12:22:54 följande:
    jo man kan om man har gemensam vårdnad vägra lämna sitt barn och hävda att barnet inte har det bra hos den andra föräldern och så får den föräldern som inte får ha barnet (om den vill) gå till tingsrätten så får saken undersökas. man kan få betala böter för att man vägrar släppa barnet men det tror jag bara är efter dom.
    Vilket ligger en otroligt mycket i fatet i en vårdnadstvist. Först om soc instämmer i att man inte ska lämna barnet ifrån sig kan man göra det.
  • flatfoot shakers
    Här och nu skrev 2011-07-23 20:21:20 följande:
    Vilket ligger en otroligt mycket i fatet i en vårdnadstvist. Först om soc instämmer i att man inte ska lämna barnet ifrån sig kan man göra det.

så förklara inte socialen det för mig.
Svar på tråden Du får veta att bonusmamma "ammat" o ogillar det; vad gör du?