-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Är det OK att ge bröstet till sin mans bebis som han har med en annan kvinna.
-
Om alla inblandade parter tycker att det ör okej, ja då är det väl okej.
Personligen säger jag blankt nej till ett sådant arrangemang.
-
Vad är det med bröstmjölk som ger denna avoghet? Eller är det inte mjölken i sig, utan just amningen? Förr i tiden fanns tom speciella ammor. Det var varken elakt eller dåligt, tycker jag. Kanske ska man inte heller; pussa godnatt, eller byta blöjor, eller läsa godnatt-saga, eller fostra...
-
Jag utgår att tråden är en spinn off från tråden om en "bonusmamma" som låtit barnet snutta på sitt bröst utan at ha mjölk.JennieNygren skrev 2011-06-06 17:53:25 följande:Vart framgår det?
Men om vi rent teoritsikt säger att ett diande barn har växelvis boende och ammas av en bonusmamma så blir det ännu sjukare. Så små barn ska inte tvingas på växelvis boende då det på intet sätt ligger i deras intresse, och definitivt inte barn som fortfarande ammas -
Du ser ingen skillnad på en godnattsaga och att köra in bröstet i munnen på ett barn som inte är ditt (eller kvinnans)?LarsS skrev 2011-06-07 12:40:30 följande:
Vad är det med bröstmjölk som ger denna avoghet? Eller är det inte mjölken i sig, utan just amningen? Förr i tiden fanns tom speciella ammor. Det var varken elakt eller dåligt, tycker jag. Kanske ska man inte heller; pussa godnatt, eller byta blöjor, eller läsa godnatt-saga, eller fostra...
-
"Köra in bröstet"? Och du kallar dig MammaG!MammaG skrev 2011-06-07 13:24:27 följande:Du ser ingen skillnad på en godnattsaga och att köra in bröstet i munnen på ett barn som inte är ditt (eller kvinnans)?
Uttrycket "Ge bröstet" är samma som att amma. Det är världsomspännande generellt uttryck för att barnet diar. Om man ändrar frågan till "Är det ok att köra in brösten i munnen på andras barn?", så blir mitt svar också nej. -
Samma här. Sedan tycker jag att omständigheterna dessutom är viktiga, men generellt - ammor har funnits i årtusenden så varför inte?JuliaåRonjasmammis skrev 2011-06-06 18:44:07 följande:Inte för att jag förstår varför man gör så, men jag tycker inte det är något att hetsa upp sig för heller.
Jaha, liksom. -
Jag tycker att om det är tröstsnuttning som bebisen vill ha så kan ju lika gärna barnets far ge sitt bröst...
-
Ja, absolut!82an skrev 2011-06-11 01:00:06 följande:Jag tycker att om det är tröstsnuttning som bebisen vill ha så kan ju lika gärna barnets far ge sitt bröst...
-
Sen kan man ju fråga sig hur stor sannolikhet det är att ett barn som fortfarande ammar befinner sig på annan plats än hos sin mor. Kanske ni som är mödrar i detta forum tycker det är helt okey att ditt barn är ute och ränner med faderns nya kvinna. Bara så ni får en paus kanske? Att han ska ta sitt ansvar, sin beskärda del av "jobbet". Eller är det så att ni "förlagt" barnet hos en annan kvinna? (Hos annan man som 82an tycks föredra).
-
haha reagerade också på uttrycket :)LarsS skrev 2011-06-08 07:39:51 följande:"Köra in bröstet"? Och du kallar dig MammaG!
Uttrycket "Ge bröstet" är samma som att amma. Det är världsomspännande generellt uttryck för att barnet diar. Om man ändrar frågan till "Är det ok att köra in brösten i munnen på andras barn?", så blir mitt svar också nej. -
Ganska många...LarsS skrev 2011-07-19 14:24:58 följande:Sen kan man ju fråga sig hur stor sannolikhet det är att ett barn som fortfarande ammar befinner sig på annan plats än hos sin mor. Kanske ni som är mödrar i detta forum tycker det är helt okey att ditt barn är ute och ränner med faderns nya kvinna. Bara så ni får en paus kanske? Att han ska ta sitt ansvar, sin beskärda del av "jobbet". Eller är det så att ni "förlagt" barnet hos en annan kvinna? (Hos annan man som 82an tycks föredra).
Idag skall allt vara rättvist och jämställt, vet flera som kört varannan vecka eller flertal övernattningar åt gången med barn under 1 år.
Minns när min sons pappa ville ha ett sådant umgänge då hette det stt
*jag var ego som ammade
*jag försökte förstöra relationen mellan pappan och barnet
*jag nekade umgänge
*Det fanns ersättning
osv osv, nu blev det aldrig ett sådant umgänge för vår del men kollar jag runt lite så visst fasen finns det ganska många barn som ammas och föräldrarna kör flera dagars övernattning -
Nej! Jag tycker inte att det är ok att amma sin mans barn som han har med en annan kvinna! Jag skulle bli galen om jag var mamman!
-
Men herre-du-jävlar! ALLA vet ju att ammning är det bästa man kan ge sitt barn. Om det finns någon farsa där ute som missunnar barnet det så ..... det är fan elakt. Jag tror det finns en speciell plats i helvete för sådana dårar. (Ursäkta alla svordommar. Blev lite upprörd).Lilla My21 skrev 2011-07-20 04:47:48 följande:Ganska många...
Idag skall allt vara rättvist och jämställt, vet flera som kört varannan vecka eller flertal övernattningar åt gången med barn under 1 år.
Minns när min sons pappa ville ha ett sådant umgänge då hette det stt
*jag var ego som ammade
*jag försökte förstöra relationen mellan pappan och barnet
*jag nekade umgänge
*Det fanns ersättning
osv osv, nu blev det aldrig ett sådant umgänge för vår del men kollar jag runt lite så visst fasen finns det ganska många barn som ammas och föräldrarna kör flera dagars övernattning
Förlåt LillaMy, men din sons pappa..... Bra att han försvann. -
Jag tror inte att ett kill bröst är så snuttvänligt som ett kvinnobröst. Både formen på bröstet och bröstvårtan är mer inbjudande och lättare att få tag om. Dessutom så är många killar ganska håriga......................82an skrev 2011-06-11 01:00:06 följande:Jag tycker att om det är tröstsnuttning som bebisen vill ha så kan ju lika gärna barnets far ge sitt bröst...
Så nappen är nog att föredra om man nu tvunget ska ha växelvis boende med en sån liten plutt. -
Njae, han försvann inte, däremot fick han lugna sig lite, han skulle ha varannan vecka från 4-5 månaders ålder tyckte han, så blev det inte han fick snällt vänta lite tills helammningen var över.LarsS skrev 2011-07-20 10:29:18 följande:Men herre-du-jävlar! ALLA vet ju att ammning är det bästa man kan ge sitt barn. Om det finns någon farsa där ute som missunnar barnet det så ..... det är fan elakt. Jag tror det finns en speciell plats i helvete för sådana dårar. (Ursäkta alla svordommar. Blev lite upprörd).
Förlåt LillaMy, men din sons pappa..... Bra att han försvann.
På PrettoFL får man inte heller skriva att ammning är det bästa man kan ge sitt barn, om du kikar in på ammningsforumet osv så får du upp en hel massa som föreapråkar att ge ersättning och kanske tom helt skippa ammningen för att ge plats till pappan osv..=) -
Så pappan behöver plats även de få minuter en ammning tar? Kanske kan de vara så att pappor är väldigt barnsliga och är i stort behov av att växa upp själva först? Om de känner sig åtsidosatta under ammningen så läs en saga för barnet..... eller ta och dammsug något jävla rum.