• Conamore

Maxi Cosi, Britax, Akta Graco...? Vilket babyskydd är bäst enligt er?

Som rubriken lyder, vilket babyskydd tycker ni är bäst?
    Funderar på ett från Maxi Cosi (Cabrio Fix) men undrar om någon har erfarenhet av detta babyskydd? Vagnen kommer vara en Emmaljunga Nitro City. Där kan kan köpa till en adapter så babyskyddet kn sättas på chassit när man tex går in för att handla. Någon erfarenhet av detta?

Tack på förhand för era svar!

• Svar på tråden Maxi Cosi, Britax, Akta Graco...? Vilket babyskydd är bäst enligt er?
  • maami

hej,
    vi hade en Maxi Cosi, som man oxå kunde fästa på vagen (bugaboo). Vi var jättenöjda. Sen har jag ju iofs aldrig prövat nån annan, men det var jätteskönt att bara ta ut babyskyddet o koppla på vagnen när man skulle handla osv...Glad

• Conamore
    maami skrev 2011-06-06 11:03:09 följande:
    hej,
    vi hade en Maxi Cosi, som man oxå kunde fästa på vagen (bugaboo). Vi var jättenöjda. Sen har jag ju iofs aldrig prövat nån annan, men det var jätteskönt att bara ta ut babyskyddet o koppla på vagnen när man skulle handla osv...Glad
    Tack för ditt svar!
    Vi tänkte också att det skulle vara smidigt att kunna fästa babyskyddet på vagenen 
    Upplevde ni att Maxi Cosi var klumpigt och stort i bilen? Hade ni en mindre eller större bil?

Finns det någon mer med erfarenhet av babyskydd?
  • stor grön drake

vet flear med graco-skydd som ställt dem i sittdelen på emmaljunga vagnar, den passar tydligen ganska bra med "krokarna" över knäbygeln.

Vi hade logico s och jag älskade det! Sålde det vidare för några veckor sen då vi nu vet att det kommer hinna bli gammalt innan vi ska ha syskon, men det var med ett sting i hjärtat faktiskt. Gillade att den går att justera så att abrnet sitter väldigt upprätt, det är säkrare än de mera liggande positionerna, utan att för den skull vara för rakt för en liten bebis. Superenkelt att flytta basen, för oss gick det snabbare att flytta basen än att spänna fast stolen med bälte i andras bilar. Basen går att fästa med tvåpunktsbälte, dock inte tillåten mitt bak i alla bilar.
    Sufletten på gracon är fantastisk, men går även att ta bort enkelt om man inte vill ha den.

• maami

Nä, vi hade bra m plats i bilen, har en Focus. Men vi hade inte isofix, om du tänker så...? Jag tyckte oxå att vårt skydd vägde mindre än min kompis som hade britax m isofix. Och på vårt kunde man oxå lätt ta av o fram "sufletten". Jag röstar på maxi cosi :)

• Lindreas

Gracon tyckte jag var onödigt tung att bära på, och den är bred, vilket gör det ännu bökigare. Även om bebisen sitter bra så använder man inte babyskyddet så länge att det ett lite nättare skydd hinner bli trångt.

Om du inte ska bära skyddet så är gracon bra, basen är lätt att flytta och så.

• stor grön drake

Hade inga bekymmer med att bära den jag

Vi använde det i 7 månader innan vi bytte till riktig stol pga värmen (det var värmebölja juni förra sommaren och han blev kokt i skyddet) men använde det som extra stol tills hösten, hade inte värmen kommit emot hade vi haft skyddet helt tills dess, sonen ville nämligen inte gå upp till de 9 kilo som var minimigränsen för stora bilstolen.

• Conamore

Tack för era svar! Svårt vl det här med babyskydd... Men vi lutar nog åt Maxi Cosin. Ska åka och klämma på den imorgon, samt se hur den passar i bilen

• RoseMj

Vi hade ett Graco logico s som var bra men jag hade nog kikat på Brios nya. Jag har sett att många har det och det är mindre och smidigare. Vi använde babyskyddet i 8 mån, sen var det dags att byta in det för att få tillbaka lite pengar på återköpsgarantin som säkerhetsbutiken har. Då blev det en ny bakåtvänd till storasyster (Hi way) och lillasyster fick Britax secura som går att luta under färd. Vi började använda securan när storasyster var runt 5 mån tror jag, och det funkade bra.

• NINACRT

På barnens hus sa de att det är endast emmaljungas babyskydd first class och britax som passar på emmaljunga nitro citys adapter... att vi kan välj amellan emmaljungas egna och britax...? 

Svar på tråden Maxi Cosi, Britax, Akta Graco...? Vilket babyskydd är bäst enligt er?