• Här och nu

Stört det dig att vissa haft EN/få partners

När någon berättar att den bara haft en enda partner alt. ett fåtal, kommer inte sällan nån som säger att personen inte vet vad den vill o att man behöver pröva många för att veta det. Kan så vara att man upptäcker nya egenskaper, men om man ÄR nöjd, kan man inte få vara det? Ska man ta en paus från sin drömpartner för att testa andra? Den dag det inte funkar mellan mig o min man, testar jag en annan. Inte förrän då. För jag har inget behov. Och det är JAG som avgör. Finns det dåligt samvete hos dem som haft många, som gör att de hugger?

• Svar på tråden Stört det dig att vissa haft EN/få partners
  • Betingjärp
    Här och nu skrev 2011-06-08 22:47:42 följande:
    20 är väldigt många.
    Det är en personfråga, jag tycker inte det!
  • Polly S

nej.
    jag har ingen rätt att döma hur andra lever, precis som de inte har rätt att döma mig.
    den enda gången man har "rätt" att lägga sig i är om personen far illa och jag faktiskt kan göra ngt åt det.

• Polly S

OK, nu har jag läst alla TS inlägg och undrar:

När någon berättar att den haft flera sexpartners alt. många, kommer inte sällan nån som säger att personen inte mår bra och att man inte kan ha självrespekt om man prövat fler.
    Kan så vara att man inte hittar en livspartner varje gång man har sex, men om man ÄR nöjd, kan man inte få vara det?  Ska man avstå från att bejaka sin sexualitet för att andra har förlegade åsikter om moral?

Finns det mindervärdeskomplex hos dem som haft få, som gör att de hugger?

• k girl

Nej, det stör mig inte ett dugg. Min livspartner har haft sällsynt få sexpartners, jag har haft ganska många. Vi är i alla fall kompatibla. Jag mådde antagligen inte särskilt bra när jag var med vissa av de män jag har haft sex med, men jag kan inte påstå att jag mår särledes dåligt över det antal sexpartners jag har haft och jag tycker att det är förmätet att påstå att man mår bättre av att ha haft få än att ha haft många om man saknar den erfarenheten själv. Jag mådde vanvettigt mycket sämre när jag var tjugo och hade haft en sexpartner än vad jag gjorde innan jag träffade min make, ett antal erfarenheter rikare. Mental hälsa/välbefinnande och antal sexpartners följer inte med nödvändighet av det andra.

• Thursday

Min första reaktion på din TS var att undra lite på vilket sätt ämnet kommer upp. Jag har bara haft en sexpartner i mitt liv, men har då aldrig råkat ut för att någon skulle kommentera då, och det verkar i TS som om du ofta råkar ut för det... men sen läser jag resten av dina inlägg, och då kan jag säga att om det är den typen av uttalanden och åsikter du går omkring och saluför så är det nog snarare dina åsikter om folk som gör annorlunda än du och det sätt du uttrycker dig på som gör att du får den typen av reaktion.

Själv har jag ingen som helst åsikt om hur många sexualpartners som är lagom, tror inte att det finns en sådan siffra. Det enda som finns är folk som mår bra i sina liv och folk som inte gör det, och antalet sexualpartners lär knappast ha någon direkt koppling till det. Att jag sedan råkade springa på mitt livs kärlek när jag var 17 och oskuld... ja, så råkade mitt liv bli av en slump. Det är inget jag torgför, och berättar för folk i allmänhet, varför skulle jag det liksom?

• Polly S
    Thursday skrev 2011-06-12 22:07:28 följande:
    Min första reaktion på din TS var att undra lite på vilket sätt ämnet kommer upp. Jag har bara haft en sexpartner i mitt liv, men har då aldrig råkat ut för att någon skulle kommentera då, och det verkar i TS som om du ofta råkar ut för det... men sen läser jag resten av dina inlägg, och då kan jag säga att om det är den typen av uttalanden och åsikter du går omkring och saluför så är det nog snarare dina åsikter om folk som gör annorlunda än du och det sätt du uttrycker dig på som gör att du får den typen av reaktion.

Själv har jag ingen som helst åsikt om hur många sexualpartners som är lagom, tror inte att det finns en sådan siffra. Det enda som finns är folk som mår bra i sina liv och folk som inte gör det, och antalet sexualpartners lär knappast ha någon direkt koppling till det. Att jag sedan råkade springa på mitt livs kärlek när jag var 17 och oskuld... ja, så råkade mitt liv bli av en slump. Det är inget jag torgför, och berättar för folk i allmänhet, varför skulle jag det liksom?
    fan, vilket bra inlägg!
  • Tonx

Det stör mig inte ett endaste dugg att vissa har haft en eller få partners.

• Startrooper

Jag är helt övertygad om att om "någon" blivit knullad lite mer så hade vi sluppit översittarfasonerna.

• HäckHäxan
    Thursday skrev 2011-06-12 22:07:28 följande:

Otroligt bra skrivet!
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • Welma

Nope, inget dåligt samvete alls. Och jag skiter fullständigt i hur många folk har haft sex med eller inte haft sex med. Det är inte mitt problem.

• Welma
    Här och nu skrev 2011-06-08 22:10:39 följande:
    De flesta mår bättre av att ha få.
    Du mår bättre av den livsstilen. Försök inte påstå att alla gör det.

Nu är det du som hugger och ser ner på andra.
  • Filoso Fisken

Det är upp till var och en vad som känns bäst. Jag blir 20 i år och har inte haft sex en enda gång - det tror jag i alla fall att många unga tycker är konstigt. Men jag känner inte så - planerar liksom inte att dö dem närmsta 50 åren, så jag hinner.

• Startrooper

Jävla trams att lägga egna värderingar i andras sexliv. Hur kan man ens orka bry sig om hur många andra har knullat med?

Svar på tråden Stört det dig att vissa haft EN/få partners