• Här och nu

Är kungens fritid hans privatsak?

Fler än jag som tycker det mest verkar va folk som är sysslolösa, som stirrar upp sig över huruvida han gått på den o den klubben? Jag anser att han gör vad han vill på sin fritid om det sker i samförstånd med hans fru. Många verkar ha missat att människor; flest män kanske; inte tittar på porr för att sexlivet är dåligt? Skulle inte uppskatta om min man gick på porrklubb o TITTADE utan att jag visste det, men tog han upp det skulle jag inte förbjuda det. Vad har ev. porrklubbsbesök med förmågan att va statschef att göra? Ja, ös på med åsikter!

• Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?
  • Startrooper

Nej Luna1, jag är jätteledsen att jag dumförklarar dig, men du verkar helt dum!

• Startrooper

Alltså, nu börjar jag bli lite provocerad. Vad är det med ordet Statschef ni mindre vetande inte fattar?

• luna1

Haha, du hade säkert gjort samma sak i hans sits. Även om han är 'stadschef' är han inte mer än människa. 

• Mikesh

Om han så vill köpa en hora, röka en joint. Snorta lite.. Gå på stripp klubb. Ja vad som.
    Så är det upp till han precis som för alla andra människor. Vi har inte med det att göra.... fAN va korkade svenska människor kan vara.. Alltid så jävla snabba med att döma andra innan man granskat sig själv.. Låt kungen vara..

• Polly S
    luna1 skrev 2011-06-11 00:00:28 följande:
    Haha, du hade säkert gjort samma sak i hans sits. Även om han är 'stadschef' är han inte mer än människa. 

vad är en stadschef?
  • luna1

Ärligt talat bryr jag mig inte, han ska säkert föregå med underbart exempel på hyfs och moral men ärligt talat; vemfan bryr sig, har ni inga egna liv? 

• Polly S
    luna1 skrev 2011-06-11 00:11:57 följande:
    Ärligt talat bryr jag mig inte, han ska säkert föregå med underbart exempel på hyfs och moral men ärligt talat; vemfan bryr sig, har ni inga egna liv? 

ja, vi är ju knappast ensamma att diskutera här, so right back at ya!
  • Startrooper

luna1, varför skriver du i en tråd om du inte bryr dig?

• luna1

Ptja, föratt jag är less på att höra om kungafamiljen på tv, i alla tidningar och övriga medier? Har de inget bättre att skriva om än om tex madeleines hund som fick åka flygplan? 

• trollmor

Här och nu.... Vet att många lever på mina skatte pengar. Tycker ändå att om kungen vill ha allt det som är bra med att vara kung så får han fan stå ut med det negativa! Det gäller även hans barn som gärna utnyttjar det som är bra men blir griniga när det tex skrivs om dom. Jag önskar jag hinner få uppleva när vi avskaffar monarkin! Skitlarvigt att han inte kan bli straffad och att man måste nia han när man pratat

• asta66
    trollmor skrev 2011-06-11 08:04:42 följande:
    Här och nu.... Vet att många lever på mina skatte pengar. Tycker ändå att om kungen vill ha allt det som är bra med att vara kung så får han fan stå ut med det negativa! Det gäller även hans barn som gärna utnyttjar det som är bra men blir griniga när det tex skrivs om dom. Jag önskar jag hinner få uppleva när vi avskaffar monarkin! Skitlarvigt att han inte kan bli straffad och att man måste nia han när man pratat
    Kan bara hålla med. Det hela känns förlegat.
  • StilaM
    Här och nu skrev 2011-06-10 21:15:56 följande:
    Jag är pedagog, så det där kan jag rabbla i sömnen. På vilket sätt har kungen inte uppnått detta o på vilket sätt måste han leva upp till det mer än andra?

"Människolivets okränkbarhet, individens frihet och integritet, alla människors lika värde, jämställdhet mellan kvinnor och män samt solidaritet med svaga och utsatta är de värden som skolan ska gestalta och förmedla" - du tycker att detta harmonierar med umgänge med kaffeflickor och maffiabossar? Då är du en kass pedagog som bara rabblar men inte förstår väredgrunden.

Kungen måste leva upp till detta för att han är nationens symbol - det är i princip hans enda uppdrag: att representera vårt lands sedvänjor och värdegrund. Om Nisse i Hult ger faen i värdegrunden så betyder det ju inget.

• Muminstjej
    StilaM skrev 2011-06-11 18:46:28 följande:

"Människolivets okränkbarhet, individens frihet och integritet, alla människors lika värde, jämställdhet mellan kvinnor och män samt solidaritet med svaga och utsatta är de värden som skolan ska gestalta och förmedla" - du tycker att detta harmonierar med umgänge med kaffeflickor och maffiabossar? Då är du en kass pedagog som bara rabblar men inte förstår väredgrunden.

Kungen måste leva upp till detta för att han är nationens symbol - det är i princip hans enda uppdrag: att representera vårt lands sedvänjor och värdegrund. Om Nisse i Hult ger faen i värdegrunden så betyder det ju inget.

• Polly S
    StilaM skrev 2011-06-11 18:46:28 följande:

• Ria
    luna1 skrev 2011-06-11 00:30:13 följande:
    Ptja, föratt jag är less på att höra om kungafamiljen på tv, i alla tidningar och övriga medier? Har de inget bättre att skriva om än om tex madeleines hund som fick åka flygplan?
    Det är bättre än nya eländen iaf.
Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?