• Nahoj23

Novoferm - mår pyton!

Jag har i många år ätit Trisekvens och det har funkat bra, nu har läkemedelsbolaget slutat att tillverka dem och jag fick då utskrivet Novoferm.
    Jag mår pyton av dem, ont i hela kroppen och hemsk huvudvärk.
    Vad äter ni andra som har problem med för tidigt klimakterie?

• Svar på tråden Novoferm - mår pyton!
  • villsågärna38
    Nahoj23 skrev 2011-05-31 14:00:35 följande:
    Jag har i många år ätit Trisekvens och det har funkat bra, nu har läkemedelsbolaget slutat att tillverka dem och jag fick då utskrivet Novoferm.
    Jag mår pyton av dem, ont i hela kroppen och hemsk huvudvärk.
    Vad äter ni andra som har problem med för tidigt klimakterie?
    Kan du inte fråga om du kan få plåster istället? Jag testade Estrofem vid sista ÄD och de funkade jättebra då tycker jag.
  • villsågärna38

En liten fråga till er också. Jag har aldrig ätit östrogen mellan behandlingarna tidigare men börjar fundera på om jag har kommit dit nu då jag börjat svettas lite på natten efter mitt senaste missfall. Vad tar ni för doser ni som äter det regelbundet? Jag tänkte nog be om plåster isf eftersom jag mått bäst av det då jag gjort ÄD-behandlingar.

• NKmamma
    villsågärna38 skrev 2011-06-02 20:48:29 följande:
    En liten fråga till er också. Jag har aldrig ätit östrogen mellan behandlingarna tidigare men börjar fundera på om jag har kommit dit nu då jag börjat svettas lite på natten efter mitt senaste missfall. Vad tar ni för doser ni som äter det regelbundet? Jag tänkte nog be om plåster isf eftersom jag mått bäst av det då jag gjort ÄD-behandlingar.
    Jag tar en progynon per dag (2 mg)

Usch vad jobbigt med svettningar. Själv kände jag mig innan jag började med progynon som en blöt trasa.
    Har en liten handfläkt (guds gåva till en klimakterie-kärring som jag )
  • villsågärna38
    NKmamma skrev 2011-06-02 23:50:31 följande:
    Jag tar en progynon per dag (2 mg)

Usch vad jobbigt med svettningar. Själv kände jag mig innan jag började med progynon som en blöt trasa.
    Har en liten handfläkt (guds gåva till en klimakterie-kärring som jag )
    Tack Har väl eg bara hänt en gång att jag blivit svettig men däremot har jag vaknat ett par gånger av en mild värmevallning så jag gissar att det är på gång. Om du tar en progynon per dag så borde väl ett plåster funka för mig isf. Har du blivit av med alla dina symtom när du äter progynon? Kram
  • NKmamma
    villsågärna38 skrev 2011-06-03 09:10:37 följande:
    Tack Har väl eg bara hänt en gång att jag blivit svettig men däremot har jag vaknat ett par gånger av en mild värmevallning så jag gissar att det är på gång. Om du tar en progynon per dag så borde väl ett plåster funka för mig isf. Har du blivit av med alla dina symtom när du äter progynon? Kram
    Ja, fast det kommer korta perioder då jag får vallningar särskilt på kvällarna. Så skönt att slippa vakna alldeles svettig.
  • villsågärna38
    NKmamma skrev 2011-06-03 13:19:26 följande:
    Ja, fast det kommer korta perioder då jag får vallningar särskilt på kvällarna. Så skönt att slippa vakna alldeles svettig.
    Aha, har det aldrig varit tal om att höja din dos då? Om jag får sånna här symtom så skulle jag gärna vilja medicinera så att man slipper symtomen helt. Vet hur deppig jag varit då jag varit nedreglerad också, så vill jag inte börja må. Får tala med Huddinge helt enkelt. Kram
  • NKmamma
    villsågärna38 skrev 2011-06-03 13:45:07 följande:
    Aha, har det aldrig varit tal om att höja din dos då? Om jag får sånna här symtom så skulle jag gärna vilja medicinera så att man slipper symtomen helt. Vet hur deppig jag varit då jag varit nedreglerad också, så vill jag inte börja må. Får tala med Huddinge helt enkelt. Kram
    Jag tog upp det med min gynekolog och hon sa att den risk som finns ang bröstcancer ökar mer då eftersom jag lär äta dom ett bra tag framöver. Därför får jag den lägsta dosen.

Hoppas du får hjälp med det. Kram.
  • Nahoj23

Jag har gått på plåster och allt sådant innan, det funkade inte på mig alls tyvärr.

Svar på tråden Novoferm - mår pyton!