• Super blondinen

varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.

Hej alla vill gå ut med en allmän Varning för posten sverige som tar betalt för en tjänst som de senare inte följ följer.

Utan försöker i stället lura kunderna och säga att de inte var hemma när de var hemma,

Det här har hänt flertal gånger.

Och nu vill vi gå ut med en allmän varning för posten.

Vi har varit hemma hela dagen idag men endå så skriver posten att mottagaren inte var anträffbar ? = Inte hemma.

31 maj kl 10:02 Avvikelse Västerås-City, Mottagaren ej anträffbar vid leverans. Försändelsen aviseras 31 maj kl 07:52 Västerås-City, Lastad på bil, utkörning påbörjad 31 maj kl 07:49 Västerås-City, Ankomst till distributionsterminal 31 maj kl 02:57 Örebro, Sorterad 30 maj kl 19:00 Jönköping, Sorterad 30 maj kl 16:15 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

• Svar på tråden varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.
  • ChToor

Posten Jönköping är inget att lita på. Får tredje (3) gången har mitt företagspaket hamnat hos fel postdistributör, denna gång i Dalvik (bor på Kungsgatan).
    Om det hänt en gång må vara OK men tre!
    Postens logistik fungerar INTE!

UPS fungerar inte heller, vem ska man använda för sina paket i Jönköping?

• johandra

Vill bara klargöra lite: Lantbrevbärare får absolut tuta och invänta svar. Kommer ingen ut så aviseras paketen dagen efter. När det gäller stadsbrevbäringen så är det dock andra regler...

• Susanne 977

Har råkat ut för Postens "icke besök" i veckan.

väntade på två paket från tyskland. Var hemma med sjukt barn så var hemma hela dagen och ändå har de
    skrivit "mottagaren inte hemma" när jag sökte på kollinr.
    Dagen efter kom en avi att jag kunde hämta på postens företagsutlämning. Paket nummer två fick jag en avi där det stod att jag skulle ringa dem för utkörning. Jag berättade då att vi varit hemma hela dagen och de ordnade då så att båda ska köras ut på måndag.

Har haft utkörare som försökt att övertala mig att inte ha utkörning på näringsdryckerna till dottern.
    Det ingår i priset, man kan välja att hämta eller få utkört. Så mannen från posten stod här och försökte alltså få mig att inte välja utkörning. Antar att han inte vill ha kvar sitt jobb.

• Aniiee

Jag har varit med om att få en hämtavi för att ett paket med en (1) dvd inte gick in i brevlådan. Att ett paket med 6 dvder gick ner i lådan tre dagar innan är ju isf väldigt skumt. Lådan kanske krympte.......(Eller, troligare, de testade inte ens utan lät dvdpaketet ligga kvar på posten och skrev en avi direkt....)

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Phalaenopsis

Jag får allt som oftast avier med "mottagaren inte hemma" trots att jag är föräldraledig och ofta inte varit hemifrån under utdelningstid på flera dagar.

Mitt värsta exempel är dock ett paket som skickades till mig från Tyskland. De hade dock fått de sista siffrorna i postnumret fel, rätt stad men fel stadsdel. Namn och gatuadress i övrigt helt korrekt.
    Istället för att helt enkelt läsa gatuadressen så skickade de paketet till den enda som hade det felaktiga postnumret - universitetet! Därifrån skickades det tillbaka till posten två (2) gånger. Istället för att då läsa gatuadressen var det något ljushuvud som märkte om paketet och skickade det till min förrförra adress i andra änden av landet.

Vid det laget började jag undra varför paketet inte kommit fram. Jag ringer kundtjänst som bara upplyser mig om att de inte får "ändra adressen" , dvs korrigera postnumret så att det stämmer överens med namn och gatuadress. Vid fjärde påringningen lyckas jag till slut övertala en på kuncentret att återställa adressen tillbaka till det som redan stod på paketet, numera överstruket av deras egen personal. Då borde jag kunna åka iväg och fiska upp det på universitetet dit deras korkade personal antagligen skulle skicka det igen. Detta händer dock inte och paketet går efter totalt en månad i retur till Tyskland...

Sedan har vi ju ett besvärligt strukturfel: Om man flyttar flera gånger inom sex månader och därmed beställer flera adressändringar så skickas posten i tur och ordning till varje adress. Mina räkningar brukade dyka upp efter ca tre veckor. Att skicka posten direkt till den senaste adressen verkade vara helt uteslutet.

• Dr Mupp

Vi hade under en period stora problem med posten. Skitjobbigt när paket inte kom fram som de skulle. Slutade med att jag var tvungen att skriva på tradera att alla köpare skulle ta med kollinummer pga postens strul. Strulet höll i sig i ca 6 månader och slutade sen lika plötsligt. 

Men avier kommer fortfarande inte fram. Fick vänta 1 vecka extra på mitt körkort eftersom den första avin aldrig kom. Fick sen en arg påminnelse. Så ser det ofta ut. Och sen delas ibland små paket ut och ibland inte. Även såklart klassikern med att mottagaren inte är hemma fast man är hemma. Antar att det är jobbigt att kliva ur bilen och gå de ca 50 meter som krävs för att komma fram till huset. Går snabbare att slänga en avi i postlådan vid vägen. 

Men tummen upp för leverans med lastbilen, det fungerar utmärkt. Fick min lastpall utan problem. De ringde innan och kollade när jag skulle vara hemma och kom sen på utsatt tid och ringde på dörren. Dock såg det lite trångt ut med en jättestor lastbil på vår lilla gata. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • solstril

Liknande har hänt oss oxå. Vi väntade på ett paket från en släkting i Usa som aldrig dök upp. Efter ca en mämad ringde släktingen och sa att hon fått tillbaka paketet med meddelandet att adressaten inte hämtat upp paketet. Vi hade absolut inte fått någon avisering i brevlådan  och om vi skulle ha fått en som försvunnit så borde vi ju ha fått en påminnelse. Inte så sannolikt att både aviseringen och påminnelsen försvunnit....

• vlakso

mei hent också så jag beställde sommardäck med lättmetallfälgar förbetalda i frakt hem fick jag ett papper läst i 23/12 : 14: 30 ha varit men var inte hemma för att beställa en ny transportavgift, var vi nog hemma hela dagen, därför endast fuskua mer pengar jag lovade inte betala mer utlovade ta med 30! / 12 jag väntade hela dagen laddar bilen körde bara förbi när jag försökte stoppa! kom inte för sommardäck på sina ja de fortfarande har västerås POST NORD efter häljen jag kor poliisen!

• EnGladPingvin

Två gånger har vi varit med om att vi varit hemma och vetat att ett paket är på väg, men när det dröjer har vi gått in på nätet och sökt efter paketen bara för att få besked att mottagaren ej var hemma och att meddelande lämnats på adressen. Det konstiga har varit att vi varit hemma samt att det inte ligger någon avi eller meddelande i vår brevlåda. Däremot har det dykt upp en avi med den vanliga posten någon dag senare. Min gissning är att den som ska leverera paketet valt att inte ens köra ut det utan lämnat det direkt till ombud.

• EnGladPingvin

För övrigt misstänker jag att vår brevbärare "vaskar". Dvs lämnar inte ut brev varje dag utan samlar på sig två-tre dagar innan han lämnar ut. Har inga bevis, men har märkt att vi får post klumpvis. Ett par dagar i veckan ingenting för att sedan komma en mängd på samma dag. Nämnde det för en brevbärare i ett annat sammanhang och fick då ett skrattande svar att brevbäraren "vaskar" som de kallar det. Enligt honom inte alls ovanligt. De kan ju sluta tidigare om de är klara tidigare.

Svar på tråden varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.