Flickan och kråkan skrev 2011-06-08 11:37:19 följande:
Jag har en relativt nybliven 2-åring här som jag inte riktigt vet hur jag ska göra med. vi har haft potta framme och erbjudit länge, men inget intresse alls. Vill INTE gå på pottan och inte heller på toaletten vare sig med eller utan ring. Han går dock mer än gärna i kalsonger, men när det är dags så kissar han ju ner sig. Jag har inget brådska, men det känns som om det skulle vara skönt att komma en bit nu när det är bra väder för det hela......och dessutom så är blöjbyte ett kapitel för sig och är rätt jobbigt. Han skulle helst vilja ha samma blöja resten av sin blöjtid tror jag.....varför byta när den han har fungerar så bra liksom

.
Precis som min 2-åring då! han fyllde två i maj och just nu är varje blöjbyte en kamp, han sparkar och rullar och vill inte alls!
Jag erbjuder potta när han och storebror ska bada, han ställer sig och gör vad han tror man ska göra dvs som han har sett sin storebror göra men än har det inte kommit något
Storebror blev blöjfri vid 3 utan problem då han var redo och fattade vad det handlade om, jag hoppas att lillen är lite tidigare men än så länge verkar det inte så