• FinaFamiljen

sånger med djurläten?

Jag söker barnsånger med djurläten i! Alltså enkla sånger där barnen får härma djurens läten någonstans i sången. Har inte kommit på några, och skulle verkligen behöva det till sonen. Finns det någon som har några tips? "Officiella" sådana eller "hemmasnickrade" spelar ingen roll - bara det finns en melodi som man kan klura ut i alla fall. Hjälp mig!

• Svar på tråden sånger med djurläten?
  • Lina MM

"Vi bor på landet" osäker på om det är titeln men det kanske ringer en klocka hos dig

• Goonie

Old MacDonald had a farm... finns kanske någon svensk variant?

• pigglet
    Goonie skrev 2011-05-30 20:30:19 följande:
    Old MacDonald had a farm... finns kanske någon svensk variant?

"Per Ohlsson hade en bonnagård"

Charlotte Höglunds barnsång "Mu mu mu... kan du säga vem jag är?"

"Jag bor på en bondgård, en liten katt (hund, ko, häst, tupp...) jag är

och när jag är hungrig så låter jag så här: mjao"

• Goonie

Och "Har du sett min lilla katt/hund/gris/get.."

• EllaCoco

Här sitter vi en massa djur och ja' Vi sitter här och sjunger varje da' Här sitter vi en massa djur och ja' Vi sitter här och sjunger varje da' Hur låter en ko? muuu Hur låter en ko? muuu Hur låter en ko? muuu Ja, så låter en ko! Sen kan man ju såklart sjunga om andra djur ;) Vet inte hur jag ska förklara melodin tyvärr... men man klappar på knäna också.

• FinaFamiljen

Tack allihopa!
    Jag har hunnit testa lite, och "jag bor på en bondgård, en liten katt jag är..". etc funkade bra för syftet..!

Får posta en ny fråga, för nu är ämnet lite utvidgat - men kom gärna igen och hjälp mig!

Svar på tråden sånger med djurläten?